miércoles. 24.04.2024

Viva La Montaña

"Si La Montaña muere, España perdida es". Si? Pos buscá-La Montaña en Cantabria ya es cosa de arquiulugía, mientras que alcontrar España es mui facilísimu.

Viña ahier, prau hui, chalés mañanaViña ahier, prau hui, chalés mañana

"Viva La Montaña, viva, viva el pueblo montañés,
que si La Montaña muere España perdida es" (cantar folklóricu)
"Y si allá nevó...cúmu jará en Campoo..." (dichu sellencu)

Ando nel desiliu laboral, trebajando en Cataluña. De lo míu no hai ena mí tierra, no pagáu, u no pagáu si dicis la verdá de lo que veis. Si quisiera jacé-l mesmu trebaju peru trampeáu quitando datos al gustu de las empresas eólicas, entonz tindría trebaju siguru empar de casa, y mi tocaría llevami unas pirrucas del negociu de poné-l país entá mas patas parriba, entregáu por vía pulíticu a los pies de las empresonas.

Lo que llevo vistu aquí es que cualisquier presona de pueblu u de ciudá, trebajaora u aburguesaa, intiendi a la primera l'interés d'istudia-la naturaleza, y abri las puertas pa que pueas trebajar ena sú casa. Las nuticias que mi siguin allegando de casa es de genti que quier matá-los mesmos sapulatos que istudiamos aquí. "Si no fuera por los que os dedicáis a la ciencia, la sociedad no progresaría", mi dijo un mecánicu nel momentu de conocemos. Pensaba yo lo que biera dichu cualisquier paisanu de los míos nel mesmu momentu, lamentándose de que gastin dineru n'unos bichos que no sirvin pa naa.

Vivo abora nel corazón de Cataluña, y no veo una bandera española ni de casolidá. Si istuviera en casa viría la del vicinu, que tien puesta aláu de la cera

Vivo abora nel corazón de Cataluña, y no veo una bandera española ni de casolidá. Si istuviera en casa viría la del vicinu, que tien puesta aláu de la cera, se conoz que por si pasa el muestru prisidintucu y quier jacé-la jura de bandera númeru seis, sieti u ochu u quiciabis deciseis de la sú vida. A vecis pon tamién un tendereti con banderas de rumiría españolas que magino li compri a los chinos. 

Cuandu gulví a a casa era agostu. El turismu de la mayor parti de Cataluña es discretu y catalán mayormenti. Se conoz que el turismu español no visita a los infielis. El día que remanicí de güelta por casa la temperatura abajó de 40º a 20º, y el turismu pasó de ser invisibli a jacer que los mís amigos gulvieran de la playa ensin ber pisáula trés de estar una hora a buscu d'aparcaeru y que gulviendo de nochi a casa nós nunca lu alcontráramos. En plenu andanciu de Covid-19, mas turistas que nunca. A nós, por fielis, mos premian cola sú visita.

El mecánicu cugió conversación cumigu y cúmu no, salió l'asuntu catalán col estáu. Y mi dijo que Cataluña era la última colonia europea. No lo creo, porque pueo acomparar. "Si allá nevó, cúmu jará en Campoo". Lo primeru que no está colonizáu es la cabeza de los catalanis, y asina, malu de colonizar está aquello. Mui pa luegu no está. Pa eso, ya jaz muchos años que enos pueblos cántabros, nel baili a la salía de la ilesia, la genti cantaba n'ajenu y finu castellanu aquello de "Viva La Montaña, viva, viva el pueblo montañés, que si La Montaña muere España perdida es".

Al tiempu de jacé-l pindiqui pa empenzar a trebajar, la genti paisanu mi dicía: "Aquellos te van a hablar en catalán" cumu apriviniéndomi. Y claru que mi hablan en catalán, porque en Cataluña la genti sigui hablando lo que hablaba, no cumu en Cantabria. Por embargu, no tuvi dingún problema a cuenta del idioma. Y entá mas: a los cunucíos catalanis lis presta que emplei palabras de casa. Si hablara cántabru tul ratu, creo que el problema lu tindría...en Cantabria. Pudía inclusu jacé-l esprimentu.

Y pensaba que si tuviera un contratu igual ensin tener que salir de La Tirruca, en tal de no tenelu nunca, u de tenelu al simen de los contratucios que tienin los mís paisanos, firmaba abora por que me hablaran en catalán, inclusu. 

"La Montaña", unu de los llamatos que tuvo Cantabria, típicu de genti jolasteru que vivía eno llanu. Otru era "Las Montañas de Burgos". Otro "Asturias de Santillana" y hebo jasta "Asturias de Trasmiera". Puestos a hablar de colonias, nós empezamos bien luegu, que jasta el llamatu'l país es obra de genti ajenu, cualisquiera que sea. Muchos de los turistas que atiestan Cantabria nel veranu son de los que dicin vinir "A Santander", que es el llamatu de la colonia castellana ena que nací jaz mediu siglu. Y genti cántabru, dello, que sal a trebajar juera, güelvi dijendo que vien "a Santander".
Un pocu de resobi cola genti jolasteru adecuáu, y el cántabru moernu, que saca un suspensu n'autucunucimientu, saca un sobresalienti cumu autocolonu. Ya somos una colonia turística de tercera n'una coloniona energética de primera.

"Si La Montaña muere, España perdida es". Si? Pos buscá-La Montaña en Cantabria ya es cosa de arquiulugía, mientras que alcontrar España es mui facilísimu. La Montaña está muerta, autosacrificaa col aquél de que España viva. Pudían ber cantáu, en ajenu y finu castellanu: "Muera La Montaña muera, muera el pueblo montañés, que si La Montaña muere España más viva es".

Viva La Montaña
Comentarios