sábado. 20.04.2024

Valor y miéu

Es propiu del neciu cunfundir valor con preciu. El Consejeru de Turismu neciu no es, peru cuandu "pone en valor" un sitiu es cumu si pudiéramos uí-la campanilla que suena cuandu la cajera acierra el cajón del dineru.

Quitamiriendas Quitamiriendas

El consejeru de Turismu tien una espresión que saca en cuantas que puei: "poner en valor". Dali un puertu ena montaña, la urilla d'un ríu, una cueva u cualisquier rincunucu, que él ti lu "poner en valor" en menos que se prisina un cura relochu.

Gracias a Quevedo -ya son años- sabemos que es propiu del neciu cunfundir valor y preciu.

Esta comodidá que sinti esta clas de pulíticos pa jacer rialidá cualisquier discurriatu es la que acaba tresformaa en juicios

Tampocu tengo al Consejeru por neciu, peru sí que creo que pertenez a esa clas general de pulíticos que se vein muchu mas agustu gobernando pa un pueblu neciu y barruntan que siría muchu menos cómodu  sirvir a un pueblu mas espabiláu y desigenti. Contra esa clas de pueblu siempri tratan de aprivinise y aprivinir al restu dando frasucas a los piriudistas.

Es la clas de pulíticos que mos vien aministrando a juerza de discurriatos, idiucas, y mentalidá de mercachifli. Son cumu l'hosteleru'l pueblu que empenzó vindiendo bibía n'un casetu de tabla y abora tien hotel, caballos y quads, peru con un cargu pulíticu que primiti jacé-l Spain is Different de cualisquier comedia d'Alfredo Landa, abora con prisupuestu del dineru públicu y a lo grandi.

Esta comodidá que sinti esta clas de pulíticos pa jacer rialidá cualisquier discurriatu es la que acaba tresformaa en juicios, ganaos los unos, pirdíos los otros.

Es propiu del neciu cunfundir valor con preciu. El Consejeru de Turismu neciu no es, peru cuandu "pone en valor" un sitiu es cumu si pudiéramos uí-la campanilla que suena cuandu la cajera acierra el cajón del dineru. Por boca'l Consejeru, el valor de las cosas es contanti y sonanti. Tien un aquél de tasaor. Lo sabin bien las cuevas ramaliegas, cunvirtías en pasarelas turísticas con lucis. Los sabi el valli del Nansa, col esprimentu'l "Territorio Soplao", tarrentoriu pensáu al istilu caciqui de Torremolinos. Y abora pretendin que lo sepa tamién el Puertu d'Áliva, cunvirtíu n'aparcaeru y lleváu sigún el moelu turísticu de La Madalena.

Si el Consejeru juera un neciu, que no lo es, el jechu de ser brutu lu disculparía de cunfudir valor y preciu. Peru tien una cultura que bien li da la capacidá pa veer que hai un valor paisajisticu que echa abaju cuandu "pone en valor" daqui sitiu de los que "gestiona". El sú "valor" va contra el valor d'esi sitiu. En rialida no valora, tasa. Y cumu el Consejeru vien de la enseñanza pública y tien acreditáu un mínimu de cultura, bien se pudía asperar d'él que tuviera una idea de los valores mas ispiritual y elevaa que la de un tasaor, un contabli u un cajeru, u el hosteleru espabiláu de Playaconejos del Duque. Por eso cuandu habla de valor, es cumu pa tener miéu.

Valor y miéu
Comentarios