sábado. 20.04.2024

La suciedá del discursu

Quin quemó Cabarga l'otru día se andará riendo de que pidan condenas mas gordas u que li llamin tirrurista. Cuandu allegui el tiempu de dali suelta al ganáu, lo soltará eno que quemó y que paza lo que puea.

Flor d'hibiernu
Flor d'hibiernu

Ardi Cabarga por cincu sitios distintos y salin los responsablis pulíticos a la prensa.

Diz el unu que hai que subili las penas a los que queman el monti. Y diz el otru que el monti ardi porque lo queman (bien dichu), no porque esté suciu. Y añidi arréu que el monti está suciu (mal dichu) por falta de ganáu y porque es "inabarcable", que con 3000 cabras eso no pasaba.

Probi Cabarga. Qué culpa tendrá.

Cabarga, la probi, jue declaráu Parqui Natural nel añu 89, una upurtunidá pa tener un espaciu natural bien lleváu empar y a la urilla sur de la badía, otra probi

A una güelta anduvi pola costera de Cabarga que da al sur. Por ondi yo pasé pa subir al somu, el suelu era garma puru, y entri la piedra salía ralu verdi, pos lo que no estaba remuvíu y repisáu pol ganáu, estaba pacíu y ruín. La carga ganaeru que soportaba era pordemás, y ber multiplicaulo siría jacer con aquello un disiertu de garma. A la vista, el ganáu era bien pocu, peru una cosa es echalo a una garma y otra echalo a un puertu con prairía.

Cabarga, la probi, jue declaráu Parqui Natural nel añu 89, una upurtunidá pa tener un espaciu natural bien lleváu empar y a la urilla sur de la badía, otra probi. Peru el TSJC lu anuló nel añu 2005 dimpués de deciséis años enos que no hebo naricis de tener un plan que lu regulara. Eso sí, pa jacer una lei esprés que primitiera jacer un teleféricu en Cabárcinu anduvierin bien cazaritos.

Quin quemó Cabarga l'otru día se andará riendo de que pidan condenas mas gordas u que li llamin tirrurista. Cuandu allegui el tiempu de dali suelta al ganáu, lo soltará eno que quemó y que paza lo que puea.

Peru hai una cosa -polo menos una- que tien en cumún col consejeru que se queja de los incendios: los dos cunsideran que el monti esta "suciu". Asina que se sintirá un limpiaor, unu que cuida el monti, un voluntariu anónimu que jaz el bien, masque sea a juerza de quemalu a campanos tapaos.

Lo que está suciu es semejanti discursu, cuandu a la vez jacin la vista gordu y no aplican la lei de acotamientos

Cabarga puei y dibía tener una proteición. Y puei y dibía tener un istudiu que fiji la carga ganaeru que puei soportar. Cabarga, y Cantabria monti ajita. Una güena parti de Cantabria tien montis con prairías y brañas frescas arrudiaas de arbuláu, y tamién con acebalis enos que el ganáu se cubija cuandu jaz malu u midia cuandu el sol apreta. Cabarga pudía tener partis adejesaas (cumu tien ya en parti, masque lo que creza sean pinos), ondi la sombra caltién frescu el suelu y sal mas verdi. Y tindría braña, arbuláu y el ganáu que pudiera caltener ensin problemas. Peru lo que tien es un númeru chicu de ganaeros y de ganáu llevando el monti enteru cumu si juera la parti atrás de la sú cuadra, en plan sicilianu.

El monti no está suciu. Cuandu el Gubirnucu saca un folletu dijendo que Cantabria es guapísimu, enjamás saca un plumeral, un ucalital, ni una cuadrona cola tierra pisoteáu. Saca un jayal u un cajigal, de los que no han vistu un incendiu dendi jaz siglos. Se anuncia colos montis que han cricíu libris de la "gestión ganadera", que sigún se saca del discursu cunsijiríl, sirian el resultáu de la suciedá estrema y la falta de atinción estitucional.

Lo que está suciu es semejanti discursu, cuandu a la vez jacin la vista gordu y no aplican la lei de acotamientos. Un monti que se quema está vedáu por lei al ganáu por un espaciu de dellos años, y aquí la prática es jacé-la vista gordu y no vedalu.

Si quin quemó Cabarga istuviera siguru de que ondi quemi no puei meté-l ganáu, malu lo tien pa que li mereza la pena quemá-l monti. Eso es mijor que llamali esto u lo otru. Monti prindíu, monti acutáu. Y ganáu en monti prindíu y acutáu, ganáu prendáu. Lo de clamar al cielu polos incendios, peru aluegu cuidase bien de no acutá-l terrenu quemáu, eso es cumu llamar a Cachanu con dos tejas.

La suciedá del discursu
Comentarios