jueves 26/5/22

Saber de pulítica

Ocidenti es un inventu yanqui cumu el chicli, y tien prupiedais amejaas, cumu la de ispurrise y encogese sigún a unu li apeteza.

Ser vivu civilizáu

Ser vivu civilizáu

"Cómo!? Que me suben la gasolina!? Muerte al moro, tio!! Muerte al moro!!". Asina justificaba jaz unos cuantos años la envasión d'Irak un gran aficionáu a jumar porros y beber cerveza a la puerta'l bar en Torlavega, a otru día de que dieran la nuticia. Lo dicía que paicía que bíera síu él quin bía dau la ordin al ejércitu nortiamericanu. U si escasu, que l'ejércitu nortiamericanu bía envadíu Irak pa que el tíu en custión pagara la gasulina al preciu de siempri.

"Yo de política no entiendo", es una frasí que uí toa la vida y a una mayuría de genti, y que col tiempu intindí que callando dicía tamién "ni quiero entender".

Los yanquis entrarin en Irak pa distruí-las armas de distrución masivu, aquella era la misión, y arrisultó que alcontrarin 0 armas d'aquellas

Güenu, pos los yanquis entrarin en Irak pa distruí-las armas de distrución masivu, aquella era la misión, y arrisultó que alcontrarin 0 armas d'aquellas. Lo que sí alcontrarin jue la mayor reserva de petróliu ya mitíu en barrilis, y pasó arréu a las sús manos. Y dimpués de que el petróliu irakí se cunviertiera en nortiamericanu, el preciu siguió subiendo. De los deseos del porreru sólu se cumplió el de "Muerte al moro, tío". Creo que siría d'esos del "Yo de política no entiendo", lo únicu que aquél día cirviciegu upinó cumu que intindía.

Estos días unu puei deprender muchu de la genti normal, que de ordinariu "de política no entiende". Pinto'l casu: jaz pocu paicía ubligatoriu amirar con lupa -y se impidía en muchos casos- la entraa de refugiaos de guerra, peru a los que ajuyin de Ucrania se lis abrin las puertas en parracil; si unu prigunta por que abora sí, la contestación es que abora está muriendo genti rubiu y de ojos azulis, aquí n'Europa, aquí, n'ocidenti. Ocidenti es un inventu yanqui cumu el chicli, y tien prupiedais amejaas, cumu la de ispurrise y encogese sigún a unu li apeteza. Asina, Ucrania es Ocidenti y Europa, y Rusia estando aláu es Urienti y Asia. Esta guerra es la muéstra porque los ocidentalis europeos mos decendemos del ataqui oriental asiáticu. Son las Cruzaas 2.0.

El risirvista mental moernu dirá "Que por culpa de Putin me suben la luz y el gas!? Muerte a Putin, tío!!", peru si la luz y el gas subin, ciertu es que ya vinían jaciendo el caminu con correndera. Ensin guerra dinguna, el preciu de la luz ya bía subíu polas nubis, dobláu n'un añu. Y tampocu li declararin la guerra a dingunu, que yo sepa; matalos mal, pero ber congeláuli las cuentas del bancu a angunu de las elétricas cumu midía de juerza tampocu era mala idea, no? Cuántu ganan?

El casu que esta mañana mos dijo Borrell, sociu listu, que dibíamos abajar un gráu la calefación de casa pa que impidir que Rusia gasti esa ganancia ena guerra n'Ucrania. Y los nortiamericanos se ofrecin a surtimos de gas, eso sí, a un preciu muchu mayor.

Y aquí vien un asuntu curiosu, porque mos vienin desplicando dendi bastanti primeru de la guerra que si la luz subi tantu es por un procesu del (santísimu y sagraísimu) Mercáu, nel que el preciu de la luz lu fija el preciu del gas, pola demanda d'inirgía. Asina que si el gas yanqui va a costar cuatru vecis mas que lo que cuesta el rusu, y el asuntu es sigún molu cuentan, habrá que dir jaciendo reserva de mantas y velas.

Porque "de política no entiendo", peru de dicir "Muerte a .........." (Relleni pola línia de puntos sigún a quin sugieran los medios), d'eso muchu, y se trata de dicilo a coru cumu un ejércitu disciplináu de risirvistas mentalis.

Comentarios