sábado. 27.04.2024

Plan MDLM

Cantabria tien mas de la metá de los ahuntamientos en riesgu de quedase ensin genti. Asina que el apuesti del Estáu polos ahuntamientos, jechu aquí a juerza de cargasi poca pocu los vallis y otras estitucionis del país, no valió tampocu pa muchu.

Seju
Seju

Abora que se acaba de jacer rialidá el cuentu aquel del paisanu que jezo el carru drentu la cuadra y aluegu al tiempu de lu sacar no cugía pola puerta, creo merez la pena hablar un pocu de trenis.

Se aculumbran eleicionis y drentu de la gran estrategía pulítica MDLM (Mas De Lo Mesmu), las promesas son atentu al tren. El tren que ya hai se va a retrasar mas que nunca, tres años, asina que val mas estase en casa que andalu aguardando de pie en dingún andén. Y el que no hai, ési si que va a ser guapísimu.

La nueva letanía que los empresarios upurtunistas li han mandáu rezar al pueblu al treviés de los pulíticos se llama "La España Vaciada"

La nueva letanía que los empresarios upurtunistas li han mandáu rezar al pueblu al treviés de los pulíticos se llama "La España Vaciada". Se trata de quejase del vacíu ensin entrar a un istudiu seriu de las causas centrándose en jacer que la genti de esos contornos aceti lo que lis propongan, n'un plan de desarrollu rural propiu de reserva apachi: ellos tienin casinos y ciminterios nucliaris, nós mulinos, parquis temáticos y ciminterios rialis; y chalizucos adosaos que si no son pa un apachí, cunfiamos en que los comprará un Patxi, y ya siguiremos nós jaciendo l'indiu cumu de custumbri.

A mi España mi queda un pocu lejos, asina que hablaré atentu a la Cantabria vaciaa. Valga de manu la comparanza de que la media de ahuntamientos en riesgu de espoblación es alta nel estáu, peru Cantabria la pasa.

Cantabria tien mas de la metá de los ahuntamientos en riesgu de quedase ensin genti. Asina que el apuesti del Estáu polos ahuntamientos, jechu aquí a juerza de cargasi poca pocu los vallis y otras estitucionis del país, no valió tampocu pa muchu. Habrá que priguntase pola razón, y habrá genti cobrando un sueldu por jacer esí trebaju y buscá-la manera de desandá-l caminu; u va lentu, u va pol caminu enquivocáu.

Y entri que esa genti cobra y trebaja, trebaja y cobra, otra genti ya aseñalaba un jechu que acunticía undiquiera: las ciudáis van a mas y los pueblos a menos, peru si li añidimos las grandis cumunicacionis el procesu se acelera. La distancia pierdi y la velocidá gana, y n'esi procesu a cáa güelta pueblos y vallis que tinían vida pola sú cuenta pasan a ser la parti mas alejaa del "hinterland" de las ciudáis. En tal de acercase en distancia, se alejan en tiempu relativu. En tiempu rial l'adelantu sirvi pa dir quitando tresporti públicu, la pusibilidá de hespitalis, y sir acabando colas iscuelas de pueblu. Peru masque esta idea venga de la cencia, la pareja que unci el sistema de empresarios y pulíticos pricura que paeza otru caprichu verdi de genti raronu. Ideas a no mentar, y si angunu allega a dicilas, a negar, contradicir y ulvidar.

Cuandu se treminó la autuvía col País Vascu, los pulíticos de aquí currierin a dicir que los empresarios vascos vindrían escapáu a estalase en Cantabria

Angunos de los ahuntamientos de Cantabria que cuerrin riesgu de quedase ensin genti son el Valli d'Anievas, Arenas d'Iguña, Argoñus, Bárcena de Pie Concha, Bareyu, Cabuérniga, Camaleño, Campoo d'Abajo, Cieza, Cillorigo, Escalanti, Hazas en Cestu, Campoo d'Arriba, Las Jerrerías, Liendu, Limpias, Miruelu, Molledo, Peñarrubia, Pesquera, Potes, Rasines, Runansa, Ruenti, Riloba, Santiurde, Santiurdi de Toranzu, Solórzanu, Los Tojos, Udías, Valdeprao del Río u El Valle Redible; estamos hablando de esos lugaris que aplaudierin colas orejas cuandu el presidenti de turnu jué a cortá-la cinta inogurando una nueva carretera, moerna, acordi colos tiempos. Angunos están nel valli del Besaya, el correor mas cumunicáu del país, que tien tren, autuvía y dos trazaos de carretera. Y alampando pol AVE.

Quiero arrecordar aquí que cuandu se treminó la autuvía col País Vascu, los pulíticos de aquí currierin a dicir que los empresarios vascos vindrían escapáu a estalase en Cantabria y librase del "impuestu revolucionariu"; si escasu, anguna empresa cántabra marchó carallá. Anguna cosa jarán bien allá que no jacemos bien aquí, y volvemos a lo de enantis: habrá genti n'un despachu que cobra por analizar esa clas de problemas y buscali arreglu. U esi arreglu no interesa a quinis ganan n'esta otra situación?

El tren "rápidu" a Bilbáu va a ser otru ejemplu de "necesidá reclamaa pol pueblu" que primeru reclaman quinis tienin pensáu ganar cola obra, arréu los pulíticos, y lo últimu, los votantis cuandu lean el programa eletoral cumu quin va a comer, li dan la carta del menú del día y tien que dicidise polo que vea iscritu. Tindría a lo mas dos paraas entri mediu: Laredu y Castru. Ena prensa vascu lo mentan cumu interesanti porque va muchu turismu bilbainu. El muéstru presidenti autocómicu lo diz igual. Pulítica Mas De Lo Mesmu.

Pos hali, a siguir vaciando Cantabria, y quin venga por tras que arrei.

Plan MDLM
Comentarios