jueves. 25.04.2024

Mintir a la tú genti

La muchacha de ciudá que tien de trebajar de cajera n'un supermercáu descargando antis d'abrir, limpiando trés d'acerrar, llenando y acaldando baldas y fregando pasillos, ésa no tien espáciu pa protestar pol sú trebaju inviando vídios pola Redi.

Contornu rural vaciáu
Contornu rural vaciáu

Si unu tien daqui upinión tocanti a una custión, lógicu es pensar que tuviéndola crei estar eno ciertu. Tener una idea de las cosas es tener una idea que vien de la verdá.

Malu es que te mintan, y malu es tamién que quieras que te mintan. Nel casu del Nuevu Somatén Mediáticu Rural, l'iti es que te mintan los tuyos pa tenete contentu y fiel. Si es pusibli, a diariu. Debin inventar una mintiruca u una mintirona, peru soltala aminudu porque tú, cumu públicu lo asperas con sinciu.

Aminudu surdi quin mi díz que vea tal u cual vidiu, cola idea de que tal u cual youtuber rural es de los míos, y a la vista de los vídios, mui comparciaos pola genti, lo que saco en claru es que están armaos sobri mintiras u medias verdáis, pintando un cuentu del mundu rural que mucha genti crei.

La gasulina pa un incendiu es la genti que quema el monti

Con menos probabilidá d'ésitu, trataré de poner angunu d'estos razonamientos tramposos:

- La genti urbanu vivi mui cómodu y lo rural partiéndosi el cuerpu: no debemos cunfundir cúmu vivía la genti de pueblu jaz un siglu y cúmu vivi abora. Muchu d'ello vivi delanti de la tilivisión y sentáu nel sofá, y otru tantu vivi ena tasca, indo y viniendo caracá y caracá n'un tooterrenu, pinto'l casu pa dir a veé-l ganáu al monti, por si falta u sigui allí too ello. La genti de pueblu es, mas a caa güelta, genti urbanizáu ena sú vida. D'otra manu, hai mucha genti que lo pasa bien estrechu ena ciudá, y que debi trebajar por pocu dineru muchas horas y ensin suvinción dinguna.

- La genti urbanu que diz ser "verdi" quier que el campu sea un monti arbuláu de banda a banda ensin sitiu pa lo de pueblu: Un contornu verdi es mas ricu y mas biodiversu si tien la variedá del paisaji hestóricu que biéramos dibíu heredar. Es muchu mas biodiversu un valli con cajigal, brañas, jiebis, puertu, pueblos de piedra, morios, fincas y cerraúras, güertas y maizalis que un ucalitalón cumu los de Monti Carceña u Tresmiera. Y es tamién muchu mas biodiversu que si en tal d'eso juera un jayal pretu de banda a banda.

- Los escajalis y berezalis son gasulina pa un incendiu: La gasulina pa un incendiu es la genti que quema el monti. Ensin esa clas de genti, no hai incendiu dingunu. Tamién ardiría muy bien cualisquier ucalital u pinal, y mos jacin poca gracia a quinis queremos cajigas y castaños, lo que pasa es que nós no los quemamos. Y tien naricis que se queji de pusiblis incendios la clas de genti que jaz que los incendios sean pusiblis.

- El ganaeru es el jardineru del contornu: el contornu ni es un jardín ni anda a falta de jardineru. Tampocu es una postal turística. La mayuría de los praos verdis que tan guapos quedan retrataos son un disiertu de verdi. Los contornos postaliegos de color verdi lo son a juerza de juéu u venenu. Los praos pasiegos tienin menos biodiversidá que cualisquier ispindiaju costeru de los que ricibin a diariu airi marinu cargáu de salitri. El verdi tien muchu de artificiu, por mas natural que molo pintin.

La mayuría de la cumida que comi la genti, incluíu lo de pueblu, se pruduz a baju preciu muy lejos y vien en barcu u en camión

- El lobu (y no sé si ya tamién el osu) acaba con la ganairía: el lobu sigui vivu y el pastoréu cuasi no queda, porque no es lo mesmu ser pastor que tener ganáu a monti. Enos sitios ondi no anda el lobu la ganairía sigui caendo. El Mercáu no perdona, y contra él dingún ganaeru va con escopeta y venenu.

- El campu pruduz l'alimentu pa la ciudá: Ciertu a medias, porque esi campu queda ya mui lejos. Nel siglu XXI el campu aquí pruduz mas que naa delicatessen que si no son mas caras entá es polas suvincionis. La mayuría de la cumida que comi la genti, incluíu lo de pueblu, se pruduz a baju preciu muy lejos y vien en barcu u en camión. El Mercáu no perdona, y cuandu dijo "La Globalización permitirá que vendas tu producto en todo el mundo", callaba que diba a pruducí-lo que tú vendis allá ondi costara menos. Cualisquier día habrá quesu picón chinu ena tienda, cumu hai garbanzu canadiensi u manzana chinu. Será mas baratu y la genti lo comprará.

La muchacha de ciudá que tien de trebajar de cajera n'un supermercáu descargando antis d'abrir, limpiando trés d'acerrar, llenando y acaldando baldas y fregando pasillos, ésa no tien espáciu pa protestar pol sú trebaju inviando vídios pola Redi, ni pa estase nel sofá, por muchu que viva entri cementu y esfaltu. Y si lo jaciera, tindría pocas mintiras que contar, porque cola verdá ya va sirvía.

Y lo mesmu cola genti rural, bastanti bien irían contando la verdá, si quisieran quinis la sabin, u quinis echan la culpa a quin sea mas cómodu.

Mintir a la tú genti
Comentarios