viernes. 26.04.2024

Maneras mijoris de querer

Esti pueblu no merez la tierra que pisotea. Ni ella lu merez tampocu a él, porque li queda por riba, y porque no deja de ser curiosu que quien pisa esté a un livel mui por baju de la tierra que lu caltién.

Ciliembru fluricíu Ciliembru fluricíu

Esta Tirruca no merez esti pueblu, y esti pueblu no merez esta Tirruca.

Se mi ucurrin mijoris maneras de tratar al país.

Si hablamos del suelu, hai mijoris cosas que declaralo deajechu urbanu hui, u deajechu urbanu mañana, lo que dicin "urbanizable". Porque es de vergüenza, si lo habiera, que jasta l'últimu paisanu esté en cuenta de vender cumu urbanu, mas tardi u mas trempanu, jasta l'ultimu espindiaju, undiquiera que esté.

Si hablamos de cultura popular, hai genti mas adecuáu pa llevalo que los hosteleros

Si hablamos de cordalis, hai mijoris maneras de querelos que echalos a los otros cordalis, los de la boca, de las empresonas energéticas. Porque es de vergüenza, si lo habiera, sirvisi del poder de las urnias pa regalali el cumún a negocios privaos, no pocas vecis en vista de que güelvan el regalu d'otra manera.

Si hablamos de pación, hai maneras mas justas de tenelo que dali juéu. Porque es de vergüenza, si lo habiera, que una minuría de genti brutu quiera apresentase cumu guardiana del saber sellencu ganaeru, al tiempu que jaz por ulvidá-l verdaeru.

Si hablamos de cultura popular, hai genti mas adecuáu pa llevalo que los hosteleros. Porque es de vergüenza, si lo habiera, que las raícis que ajirmin sean hui sevillanas, mañana ibicencas, pasáu norteamericanas.

Si hablamos de la traza de los muéstros pueblos, hai mijoris emplantillamientos urbanísticos que dejar que vaigan comprando y vindiendo los promotoris, al sú airi. Porque es de vergüenza, si lo habiera, que tanta lei sirva pa jacer perpetuu l'arrabal en que están cunvirtiendo al país.

Si hablamos de la traza de las muéstras casas, hai mijoris planis que dicili al arquiteutu que jaga lo que li apeteza, jueraparti vulúminis y alturas. Porque es de vergüenza, si lo habiera, la falta de respetu pol patrimoniu custrutivu de caa sitiu.

Si hablamos de pulítica forestal, se puei jacer mijor que cunfialo too al Ucálitu de Tasmania y al Pinu de California. Porque es de vergüenza, si lo habiera, que sigan la pulítica del ICONA de los años 70, preba del tiempu nel que entá vivin.

Si hablamos de intidá, hai mijoris maneras de caltenelo que votar a un partíu de genti fascináu y empeñáu por ser ena prática una colonia turística. Porque es de vergüenza, si lo habiera, que haiga genti de juera que se prigunti óndi demontri está la intidá de los cántabros, y los cántabros se enfadin muchu peru tampocu sepan contestar óndi.

Esti pueblu no merez la tierra que pisotea. Ni ella lu merez tampocu a él, porque li queda por riba, y porque no deja de ser curiosu que quien pisa esté a un livel mui por baju de la tierra que lu caltién, y por embargu él no sea pa la caltener.

Maneras mijoris de querer
Comentarios