martes. 19.03.2024

Jueraparti

Paez mintira, u dibía paecelo, que tengamos gubiernu autonómicu y partíos pulíticos con dirigentis a los que paez que lis falta camisa pa tantu pechu cumu sacan, dijendo cuántu quierin a Cantabria y cuántu aluchan polo cántabru. Y yo mi prigunto qué es eso contra lo que hai que aluchar.

Castru mariniegu Castru mariniegu

L'añu pasáu, pol tardíu,  la genti que da el cursu de cántabru anunció que por mor del andanciu´l Covid-19, habría que dalu al treviés de la redi, en tal de ber quedáu en daqui sitiu. Quiciabis porque pa la genti moernu es mui fácil estase en casa. Y por primer vez la genti se apuntó por cientos, cumu nuca.

L'añu pasáu y pol tardíu tamién, Jisús Salas sacó el libru Riquirraqui cántabru, con una parti chica de garamática urgenti y otra más grandi de palabreru. Un palabreru atentu a las cosas que unu vei nel mundu moernu. Ya lu vindió, deajechu.

El cántabru de mediáticu tien pocu. Y tampocu es cosa de ricos. Vamos a la contra

Ésta seición del Diariocantabria tien un pocu mas de tiempu. El día que me avisarin de que tinía de jacer una seleición d'iscritos pal libru que saca añu ajita, pudi veer que era -al contrariu de lo que criía- una de las seicionis mas liías del piriódicu.

Too esto acontez ensin que sigamos dinguna moda. El cántabru de mediáticu tien pocu. Y tampocu es cosa de ricos. Vamos a la contra.

Es tristi que pricupase polo principal de la cultura sellenca del sitiu nel que se vivi y del pueblu del que se es sea cosa de dir a la contra. Es el mundu enrevesáu deajechu.

Paez mintira, u dibía paecelo, que tengamos gubiernu autonómicu y partíos pulíticos con dirigentis a los que paez que lis falta camisa pa tantu pechu cumu sacan, dijendo cuántu quierin a Cantabria y cuántu aluchan polo cántabru. Y yo mi prigunto qué es eso contra lo que hai que aluchar, eso que jaz que los muestros pulíticos pelein tantu, esmingando la bandera autocómica. Contra quín pelean?

Contra qué clas de cosas aluchan los pulíticos que llevan años a la cabeza del pensamientu pulíticu autocómicu?

Los pueblos del mundu que jacin por caltené-la raiz, que es lo mismu que dicir subrivivir, aluchan a la sú manera contra eso que abora tien el llamatu "globalización".

U nós estamos jueraparti, u son los pulíticos autocómicos los que vivin jueraparti

La globalización aquí la tenemos cunucía de dellas maneras. Las casas y los pueblos eran distintos. El monti era distintu. El contornu enteru era distintu. La música era distintu y la lengua era distintu. Y si too era distintu, es cumu dicir que ya naa es igual, somos otra genti, prudutu de too lo distintu.

La genti que jaz pol cántabru, arricugiendo las palabras del sú pueblu u del sú valli, quin las iscribi n'un libru, quinis apriendin primeru y dan un cursu dimpués, lo jacin gastando de lo suyu, del sú dineru y del sú tiempu. Es una labor que dibían jacé-las estitucionis de Cantabria, tuviéndolo claru y deicando prisupuestu a ello, y si estamos cumu estamos es porque los pulíticos están a otra cosa. U nós estamos jueraparti, u son los pulíticos autocómicos los que vivin jueraparti. Y pienso que cola talla que han demostráu, mijor es que ya molo dejin a nós y sigan a lo suyu.

Claru, que jaciendo comparanzas entri lo que jaz la globalización y la labor a la que se diícan los pulíticos autocómicos en too lo que llevamos de automomia, son dos cosas tan parigualis que en tal de comparanza paez un espeju.

Jueraparti
Comentarios