miércoles. 24.04.2024

Diálogu con matonis

Cuandu unu tien vista la "Modélica Transición Española", puei adelantar el moelu de la "Transición Energética". Sigún semejanti moelu, quinis ganaban primeru colo unu -que pasa a ser malu- ganan dimpués colo otru -que pasa a ser güenu-.

Verdi ligítimu Verdi ligítimu

Primeru era custión de negá-l cambéu climáticu, y es que a las empresonas petroleras y energéticas lis pintaba mui bien vindiendo petróliu y quemando carbón. Pa no estar solas, pusierin a sueldu a pulíticos, prensa, y jasta cintíficos que desplicaran que no, que el clímin siguía sigún estaba. Y lo siguierin negando jasta inclusu cuandu la industria vió que era custión de adatase a ello, es dicir adatá-l negociu a ello.

El cambéu climáticu pa ellos se trata, polo vistu, de cambear de chaqueta; toca sacá-la verdi

Abora que las petroleras se van pasando poca pocu a ser elétricas, y vein el negociu en pracas solaris y mulinos de vientu (ensin dejar de lau la prudución contreminanti, que tamién da dineru), la clas de pulíticos que en públicu dudaba muchu de que aquello del calentamientu juera ciertu se pasó a ser, otra vez del brazu de las mesmas industrias, la mensajera del gran piligru que supón el cambéu climáticu.

Cuandu unu tien vista la "Modélica Transición Española", puei adelantar el moelu de la "Transición Energética". Sigún semejanti moelu, quinis ganaban primeru colo unu -que pasa a ser malu- ganan dimpués colo otru -que pasa a ser güenu-. La una mesma genti dispón, y la otra mesma genti diz amén. Cambea el discursu ena hestoria, sigui el trescursu de la hestoria.

El cambéu climáticu pa ellos se trata, polo vistu, de cambear de chaqueta; toca sacá-la verdi.

Abora jacin "Foros" y "Jornadas", que suena mui a diálogu.  

La hestoria de la tresición energética en Cantabria, jasta jaz cuatru días contaos, jue una hestoria ena que no cuejin mas trampas. Tantas, que la mayuría de los parquis la echarin abaju enos julgaos. Tenemos dos, y l'unu d'ellos nu tien mas que un mulinu, estaláu n'un alardi de pornaricismu pulíticu.

Diálogu, pocu.

La necesidá que tien el Gubiernu del PROT es el refleju de la que tien el capital de comesi el tarrentoriu

El propiu Gubirnucu establició una potencia másima y aluegu no la quiso arrespetar enas licitacionis de parquis que de besi autorizáu, la bieran pasáu con correndera. Cumu dellos proyeutos, eólicos u no, tampocu se ajustaban a lo que la mesma lei marcaba y mesmu los téunicos de l'aministración los echaban caratrás, tenemos un exconsejeru que salió mui jaqui a dicir que diba a sacar una lei contra los "francotiradores". Esi es l'ispíritu.

Enos últimos tiempos, tenemos otra "Transición" de lo mas modélicu-canónicu, que es la del PROT, y se trata, cumu tenemos vistu enas otras, de que el PROT sirva palo mesmu que jasta abora, que entá nu lu bíamos vistu sino cumu cosa que había que retrasar cumu juera, y que hui hai que adelantar cumu sea. La necesidá que tien el Gubiernu del PROT es el refleju de la que tien el capital de comesi el tarrentoriu, y no la del tarrentoriu de echali la galga al capital.

Y la mesma urgencia que surdi de súpitu por un PROT que pinti de participativu y acordáu el mismu espoliu de siempri -que en rialidá un plan seriu dibía aprivinir-, es la que jaz que abora montin "foros" y "jornadas" que pintin de color democráticu y participativu el saquéu de los montis de Cantabria ensin dali voz ni muchu menos votu, y entá menos vetu, a los ligítimos dueños del tarrentoriu que son los vicinos, al treviés de juntas y concejos.

L'otru día, n'unu d'esos foros pintaos de ambienti participativu y abiertu, un vicinu trató de jacer por dos vecis una prigunta a quinis daban el espichi, que eran pulíticos, empresarios y miembros de un cunucíu mediu de prensa,  y las dos vecis lo que cunsiguió jue que mandaran a dos matonis, la una pa que callara y la otra pa sacalu de tan democráticu ricintu. Tenemos tamién, polo vistu, una "Transición cívica" ena que el diálogu moernu sirvi sólu si tien las maneras y los finis del vieju  monólogu. Y n'esti diálogu la última palabra la tienin los dos matonis que puein sacalu a unu de la sala, al sirviciu ellos de empresarios, pulíticos y socios de la prensa que el vientu trai.

Diálogu con matonis
Comentarios