sábado. 27.04.2024

Desafíu

La Cunsijiria de Mediu Ambienti gasta dineru en programas de eso que llama "Educación Ambiental". Mos convenci a ti y a mí, dendi jaz años, pa que seamos respetuosos cola naturaleza. Yo creo que es mala maestra.

Esto merez un pueblu mas preparáu Esto merez un pueblu mas preparáu

Dendi que allegó el nuevu gubiernu, ya mi tocó dellas vecis uír que estamos de n'horagüena porque las competencias de Mediu Ambienti y Ganairía por fín están enjuntu n'una cunsijiría sola. Y lo uí siempri n'ocasionis enas que de lo que se asuntaba era de caltené-la naturaleza, no de ganairía.

Ahier pudi veé-l cajigal de la canal d'Hirvienza, lu quemarin de banda a banda estos días. El regatu Hirvienza abaja d'Aguayu por una canal estrecha de costeras pindias, la una nurtiega y al abiséu, con jaya, y la otra solana y castriega, de cajigas.

En Cantabria prisumimos de una tierra que cuasi esconocemos, porque de lo que prisumimos es de lo que veemos enas postalis y ena publicidá

En Cantabria prisumimos de una tierra que cuasi esconocemos, porque de lo que prisumimos es de lo que veemos enas postalis y ena publicidá. Prisumimos no de lo que es, sino de lo que mos han dichu que es. Y quinis molo dicin llevan intinción.

Jaz un tiempu andaba yo buscando cajigalis que amiraran cara'l sur. Asina ví que ena mayuría de los montis cántabros, enas costeras de las solanas está declaraa la guerra al cajigal. Puein tener ucálitu u pinu. Puein estar cerraas de prau u acampizaas a juerza de quemase. Inclusu de tantu juéu puein ya ser puru castravijal, cumu tamién li pasó estos días a la costera de Las Campucas que amira ca Lantuenu. L'arbuláu amira cal norti, ondi pinta mal pa arder y crez la jaya. El cajigal de solana cántabru es un juera de la lei.

La Cunsijiria de Mediu Ambienti gasta dineru en programas de eso que llama "Educación Ambiental". Mos convenci a ti y a mí, dendi jaz años, pa que seamos respetuosos cola naturaleza. Yo creo que es mala maestra. Enseña mui mal la tiuría, porque a la genti lo que li queda es lo que jaz ena prática. Cumu maestra, lo comi mui a lo tochu y si juera cosa de poneli nota, suspindía siguru.

Tengo ena mimoria al ricién nombráu consejeru, dijendo lo duru que diba a ser colos incendios: sonó a hombri siguru. Y entá mas siguru lu tenemos hablando de proteger al ganaeru -a juerza de matar lobos-. Han jechu falta una abriguna y aluegu dos días de calorón y airi pa veé-l juegu al que van a jugá-los malos ganaeros, los pioris ganaeros, col señor consejeru: a veer si es verdá que es tan siguru u se acobarda.

La Cunsijiría a enseñar, nós a aprender, y estos otros a prender

La manera que tien el Consejeru de Mediu Ambienti y Ganairía de evitar que lu dejin cumu cobardi es jacer cumplí-la lei. Y la lei que debi cumplir -porque jasta el momentu no- es la lei d'acotamientos. Cuandu un monti se quema está pruhibíu meter allí ganáu por espáciu de cincu años. Y si el ganáu entra, debi ser prendáu. Si no, la enseñanza de la Cunsijiría será: "Quema el monti a lo zorru, que ensin trabar al que quema aluegu pueis meté-l ganáu cumu siempri". 

La Cunsijiría a enseñar, nós a aprender, y estos otros a prender. Ésa es la enseñanza que llevamos años ricibiendo, razón de sobra pa dicir que cumu maestra, la Cunsijiría suspendi. Siguiendo la pulítica de ateclá-l votanti rural mas cerroju, los incendios del monti serán eternos, peru el monti tampocu tien tanta dura. Es pulítica de tierra quemáu, sigún reza la palabra

Y n'esti desafíu de los ganaeros cerrojos al consejeru, los que están ganando son los malos, los pioris ganaeros. Es un sistema currumpíu y que agüel... a quemaún.

Desafíu
Comentarios