viernes. 19.04.2024

Cultura y "emprendimiento"

El remati es que la industria musical mos jaga cantar y bailar esa basura, que tan filicis mos jaz. Tenemos ya endustrializáu jasta el gustu, y agustu de los "emprendedores".

Iscarlatas

Iscarlatas

L'otru día istuvi viendo la final española d'Eurovisión; un amigu mi bía dichu que lo viera por si ganaba el grupu gallegu Tanxugueiras. Siría la primer vez que un grupu diba a Eurovisión arrepresentando a España cantando n'otru idioma distintu del castellanu.

Una vez que tuvi vistu el cunjuntu de artistas, pusi cumu ganaora a la moza que ganó. Inclusu pensando que Galicia votaría muchu a las suyas, crií que la faurita pa ganar siría una moza jovin y morena, con una traza mui aprupiaa cumu pa salir n'una lata d'aceiti vistía de flamenca. Amás, salía muviendo el culu y la sú canción era lo que unu aspera de "nosotros, los latinos" (sigún lo que la cultura yanqui conoz por latinos). Una canción con una palabra iscrita nel arrabaliegu mas caribeñu y con un mensaji del arrabaliegu mas arrabaliegu. Lo latinu sigún lo yanqui es arrabaliegu. Y sigún pinta el repartu de rolis yanqui pa tul mundu, a los latinos (= de habla castellanu) lis -mos, de pasu- toca ser l'arrabal del mundu que baila y trafica con drogas. Sigún esi relatu, las cosas que animan la vida de la genti latinu son las que remanecin ena palabra de la canción euruvisiva de 2022.

Sigún esi relatu, las cosas que animan la vida de la genti latinu son las que remanecin ena palabra de la canción euruvisiva de 2022

Por embargu, a la final jue un escándalu la palabra y la eleición. Protestar cuandu se pierdi, no primeru, typical spanish. La palabra de la canción euruvisiva es el resumen de la palabra de toas las cancionis que lleva ascuchando con tul gozu'l mundu el públicu castellanuparlanti enos últimos 20 años cumu pocu. Cuandu unu limpia l'ordenaor y el programaor de vidios pierdi tul buscu desprimeru de vidios que jezo, toos los vídos musicalis que salin son resultáu de lo mas visti, mas ascucháu y mas prumuvíu pola industria musical latinu. Y mijor u pior, cuasi siempri pior, la palabra de las cancionis va de lo mesmu que la canción que abora paez vacía y escandalosa. Y la traza de los artistas es la de artista de arrabal: luju cumu cunsumu de marcas famosas de ropa, juyiría y cochis, y sexu-sexu-sexu. Si unu entra a un bar un sábadu, ascucha eso. Si unu pon l'arradiu, ascucha eso. Si unu pon una cadena musical de tilivisión, vei eso. Si los mozos van ascuchando música pola calli, ascuchan eso. Si a los críos lis jacin una fiesta nel colegiu, los mesmos maestros y padris ponin eso. Si los "emprendedores" del cementu jacierin esos barrios potrosos ondi vivimos, los "emprendedores" ajuntándose cumu patronal jacierin las muéstras cundicionis potrosas de trebaju, los "emprendedores" de los medios de cumunicación fabricarin las muéstras upinionis cumu a ellos lis cunvinía, el remati es que la industria musical mos jaga cantar y bailar esa basura, que tan filicis mos jaz. Tenemos ya endustrializáu jasta el gustu, y agustu de los "emprendedores".

La música que ascuchamos dendi jaz tiempu, y muchu d'ello jue un ésitu de ventas, era otra cosa. Amiráu col criteriu de la industria musical moernu, quedaría ilimináu a la primer güelta. Eso, amirando el són. Si amiramos la palabra, aquí va una muestra de lo que dicían los artistas que yo uía:

- "Dios salvi a la Reina! El régimin facista jezo de tí un imbécil, una bomba H en potencia" (Sex Pistols)

- "los muéstros supuestos líderis hablan, jacin por encarcelate con palabras, duminan a los mansos, peru es la retórica del fracasu" (The Police)

- "Un pulicía con unijormi; li gustaría tener un arma sólu por tenela siempri calienti porque la violencia aquí sólu es una norma social; tienis de rehumanizate. Billy se aunió al Frente Nacional, siempri jué un pocu curtu, y tien la manu levantaa junta los otros castronis; tienis de rehumanizate." (The Police)

Abora la pulítica es salir en plan porteru matón de discoteca contra los menas, el sindicalismu es Jusapol, la cultura son las redis socialis y la música es la banda sonora del arrabal

- "Revisémos las raicis por saber caróndi vamos" (Asian Dub Foundation)

- "Cuandu unu naz, en saludando a la vida, n'una demostración de visión de juturu da en llorar" (Delirium Tremens)

- "Angunos nacin pa estamengar banderas, peru cuandu la banda toca "Saluda al Jefi", los sús cañonis te apuntan a tí (...). No yo nu soi hiju de militar, millonariu, senaor, yo nu soi un afrutunáu" (Creedence Clearwater Revival)

- "El negru tien muchos problemas peru pocu le importa tirar un ladrillu; los blancos van a la iscuela ondi te enseñan a ser del montón y tul mundu jaz justu lo que li mandan" (The Clash)

Abora la pulítica es salir en plan porteru matón de discoteca contra los menas, el sindicalismu es Jusapol, la cultura son las redis socialis y la música es la banda sonora del arrabal, asina que polo menos esta vez España llevará a Euruvisión una cosa tan suya, tan popular y tan del sú gustu cumu cuandu primeru invió flamencu cara las últimas pusicionis de la puntuación.

Cultura y "emprendimiento"
Comentarios