miércoles. 22.05.2024

Cantabristas y l’asperanza d’apear un nuevu cambiu

A diya de hui Cantabristas es la única jormación pulítica que parla altu y claru subri cuestionis trancendentalis y esencialis

Dendi’l momentu mesmu’n que naz Cantabristas el su únicu ojetivu ha sido trujir a las estitucionis públicas otra jorma de jacer pulítica más trasparenti y tamién más rialista, ensin por ellu arrenunciar a la su esencia soberanista y ajueta por jacer de Cantabria un país nuevu frenti’l enmovilismu de los partíos de siempri, que tan solu son meras marionetas o cuandu nu, simplis sucursalis clientelaris de lu que se dita y se dicide dendi las estitucionis centralis a las cualis los partíos pulíticos cántabros rinden yiartu y pleitesía atasugáa de mesa y avantal.

Con más de 500 propuestas, la “juella de ruta” de Cantabristas cuenta del estrinque y de cara con tou tipu d’eneciativas y proyeutos, pos nu en vanu han ascucháu, atendíu y arrecorríu’l país duranti años parlando conas sus gentis de las sus enquietudes y problemas, sincios y deseos, asperanzas y promesas, priguntas y pricupacionis.

El su proyeutu pulíticu me presta porque es de renovación, de girmar y de cambiu, y porque tamién esti pueblu lu merez, lu aprecia y lu demanda

Y es que dendi’l momentu mismu de la su creación (y entá enclusén muchu enantis) nu han paráu ni un estanti estos jóvenis acolechaos, cazoritos, renegaos y soñaoris de transitar y callejear Cantabria de punta a punta y decacullá, pa allevar y amuestrar al su pueblu un nuevu mensaji d’ilusión y cunfianza, maginación y amijora que a mucha genti les alcuerda a la de pintu’l casu, l’alucha de los jóvenis nacionalistas irlandésis que duranti varias décadas s’embocicaron al duminiu englés subri la su tierra y las sus vuluntáis.

A diya de hui Cantabristas es la única jormación pulítica que parla altu y claru subri cuestionis trancendentalis y esencialis, cumu pintu’l casu: el juturu laboral de la mozandá; los problemas de vivienda, tantu’n merca cumu’n arrendar; la falta d’enversión hacederu y, por tantu, de sirvicios, en sanidá, aeducación, trasporti…; la creación de nuevos espacios verdis y culturalis a partir del reaprovechamientu de los terrenos y las enfraestructuras; los piligros del despliegue y l’aviar eólicu, que nel fondu nu asconde sinu la usurpación y l’apercanción de la tierra a comuña’l pueblu; la niquilación y l’acemanga coscienti del tejidu produtivu y endustrial; la encautación, el arrobo y l’apercanción de los recursos naturalis; la desavenencia y el ajurníu controláu y en cunjuntu de los partíos pulíticos; la alineación cultural y la emposición de la ideología neoliberal globalista; la decensa del patrimoniu lingüísticu, cultural, arquitetónicu y paisajísticu; ect.

Las difirientis agendas colonizaoras pal control y el duminiu de los muestros recursos y capaciaes jaz tiempu que ya están en marcha gracias a la disonancia conitiva, y de parti de seutoris y conglomeraos pulíticu-financieros de mui diversa éndole y condición isculuría, qu’en nu pocas ocasionis son amparaos y protegíos por nacionalis del país. Por esu dependi de la muestra voluntá y de la muestra aición-emplicación qu’estu nu se realice ensin suyitir o bien s’encrementi deajechu. Y es que las disparis pulíticas estractivistas, arramplaoras y depredaoras de la tierra y del territoriu son desmesuraas y desproporcionaas, al tiempu que tamién ensultantis y arto agraviantis pal cunjuntu de la sociedá.

Cumu reza la su apresentación: “Votar a Cantabristas es ajostar pola regeneración y por un juturu custruido dendi’l empienci ensin emposicionis ni negocios col cártel del hormigón. Votar a Cantabristas es decender esta tierra de quienis quierin venderla. Cantabristas es trabaju seriu y rigurosu ensin proclamas varcías”.

El su proyeutu pulíticu me presta porque es de renovación, de girmar y de cambiu, y porque tamién esti pueblu lu merez, lu aprecia y lu demanda, y sobri tou, porque cuerri polas sus venas un deséu projundu de mejora, d’emplicación y de trasformación coscienti. Ajotemos ensin uyar por Cantabristas enas estitucionis, el tiempu y el momentu d’apear un nuevu airi a la pulítica es abora.

Cantabristas y l’asperanza d’apear un nuevu cambiu
Comentarios