viernes. 29.03.2024

Tochu y ramaleando

Ya se barrunta la campaña y se esmurcian las corbatas. Llevabas cuatru años viendo al pulíticu que no apeaba la corbata; abora sabis que no la va a quitar jasta que no se voti. Sabis que es un disfraz, cuandu la quita y cuandu la pon.

Mugu estremeñu, Mugu estremeñu, "moju" allí

Se acercan las eleicionis y se engrasa la maquinaria eleutoral. Quiciabis al leelo angunu piensi enos partíos, peru la maquinaria que digo está cumpuesta de hormigoneras, palas y esbrozaoras. Toca engañu cunsintíu.

La democracia aquí es el arti d'engañar y que la vítima lo sepa y colabori. No conozo a naidi que esté cunvincíu de que el votu sirva pa cambear naa. Ésa es la idea que gana. La genti está resináu a ello. La genti no cunfía en cambeá-las cosas pol votu, peru aceta dali mucha importancia a las cusucas miserablis que los partíos ofrecin, y diz aquello de que si no votas no tienes derecho a quejarte, ejemplu de lo bien que tien diprindía la lición de parti d'aquellos que daquella quitaban por un igual el derechu de quejase y el de votar. Entá se puei, pinto'l casu, votar en Cataluña y que ti llamin golpista, si no ti cuncidierin primeru el derechu de votar.

La democracia aquí es el arti d'engañar y que la vítima lo sepa y colabori

La cosa es jacer de tí un tochu que ramalei. Ya se barrunta la campaña y se esmurcian las corbatas. Llevabas cuatru años viendo al pulíticu que no apeaba la corbata; abora sabis que no la va a quitar jasta que no se voti. Sabis que es un disfraz, cuandu la quita y cuandu la pon. Sabis que lo jaz pa que paeza de los tuyos. Sabis que sirvi a los otros, no a ti, y que lo jaz a cuenta de que lu votas. Y lu votas. Dicis que toos son igualis, que es lo que li oyis al vicinu y lo que li dicis tamién. Entri los tús vicinos y tú, votais pa que salga el mas igual de toos ellos. Pa quin te maneja, tien mas méritu que de pasu que ramaleis, sigas rutando. Ruta y sigui votándomos. Ruta lo que quieras.

Obras a gustu del modelu tochu de ciudadanu, l'ujitivu es lo verdi. Las esbrozaoras no dan abastu. Esi modelu de ciudadanu que li llama suciedad a las floris, al verdi y a los árbulis quier veelo esbrozáu too ello. Veer que jacin cosas. Dicía una vicina: Todos roban, pero por lo menos éste hace algo. Ya sabis la lición: si quieris ser un manganti, tienis de jacer algo, cualisquier cusuca val. La campaña de las municipalis se compón de jacer algos. Entubar un regatu. Canalizar otru. Podar a lo burru unos árbulis. Tirar otros cuantos. Echar litros de venenu enos caminos. Esbrozar. Rellenar de hormigón una calcera. Poner un bancu en metá de la naa. Poner en daqui sitiu unas mesas dumingueras y unas papeleras que no se atenderán nunca. Poner una farola nondi naidi pasa de nochi. Levantar un munumintucu a una de esas muchas cosas que si dejarin murir, cumu quin se duel de la pérdida. Algos. Con eso ya val pa siguir apretandoli las tuercas en too lo demás al ciudadano ramalizu. Que cobri menos y que pagui mas. Que esploti, u que esploti a otru. No que barrunti l'engañu, que lo sepa y jaga cumu que no lo sabi. Que abaji la cabeza y prisuma de ser trebajaor. Y si revienta, que sea contra los de la patera, contra los gays, contra las fiministas, u contra los panaeros sordos del Nepal, si li dan la razón aprupiaa ena tilivisión.

Yo no quiero que robin, peru entá mi da mas miéu que cumplan col programa. Lo que temo es que jagan el sú trebaju

Dingunu de los que mi dijerin y mi dicin pola calli que votar es necesariu estaba cunvincíu d'otra cosa que no juera que el votu no sirvi pa cambear naa, y que toos los pulíticos son ingualis. Eran ciudadanos clásicos, genti que tien diprindías las frasis masque se contradigan. La cosa es deprendelas y ripitilas, supiendo que son mintira, u que no son pusiblis toas a un tiempu. Votar es un deber. Votamos porque molo mandan.

Yo no quiero que robin, peru entá mi da mas miéu que cumplan col programa. Lo que temo es que jagan el sú trebaju.

Y un día de reflesión no es pa neutralizá-los otros 1460 d'entasugamientu polo suavi.

Tochu y ramaleando
Comentarios