viernes. 29.03.2024

La sanidá sigún Millán Astray

Van jispíos cumu quisiendo saltali los butonis a la camisa, y miran cararriba cumu si el cánticu istuviera deicáu a los arañonis del techu. El públicu es mui especial: los críos con enfermedais treminalis del hespital de Málaga.

mugu190418“Más zonas verdis y menos verdis ena zona”.  El mugu es ensumisu | edc

Un coru de legionarios canta “El novio de la Muerte”. Van jispíos cumu quisiendo saltali los butonis a la camisa, y miran cararriba cumu si el cánticu istuviera deicáu a los arañonis del techu. El públicu es mui especial: los críos con enfermedais treminalis del hespital de Málaga. Los unos deseando vivir y los otros deseando varciar jasta la última gota de sangri –sangri ajenu, si es pusibli– por esa cosa muchu mas grandi que aquella vida que tantu desean los criúcos y las sús familias, que es la patria. Cantando a la Muerti delanti los críos que malaspenas van a conocé-la vida. Masque a muchos mos paez una broma pesáa y un espropósitu, surdin pola redi vocis a favor de la Legión, y la genti manifiesta un urgullu y una amiración echaos calanti. Hai que estar orgullosu de los legionarios que dan tantu pola patria, por toos nós.

Enjamás hablarin del amor al prójimu, de la necesidá de dar un sirviciu a la sociedá, u cosa amejaa

Yo entá no veo naa claru en qué cunsisti tou esi dau. Sí que veo daqui cosas; cunucí a dellos legionarios eno que llevo vivíu. Angunos, mozos trestornaos de la época de las drogas duras en Torlavega, genti antisocial y agrisivu enas celdas de las cárcilis. Enjamás hablarin del amor al prójimu, de la necesidá de dar un sirviciu a la sociedá, u cosa amejaa. Sí de a quín habría que matar –pinto el casu, a los chivatos o a los que no jacíamos la mili–; había que matar a mucha genti. Paez que no vieran otra manera de arreglar naa, y creo que los problemas que yo víía ellos no los cunsideraban problemas, cosa que tamién pensaba yo de los suyos (el “problema” de los mariconis, por dicir unu).

No me paez dinguna casolidá que salga tantu unijormi polos medios de cumunicación y ena redi. Mos están apretando las tuercas y mos están adomando demientras. Cuandu mas ajuega la banca y la patronal, mas publicidá tienin el ejércitu y las juerzas armaas. Si yo tuviera de poner un ejemplu de genti que se juega la vida tolos días y que se pricupa polos demás, viría bastanti justu hablar de los bomberos. Los bomberos juerin nuticia porque se repucharin de esajuciar a la genti de las sús casas. Dijerin que estaban pa proteger vidas y presonas, no pa proteger a los bancos. Demientras, la pulicía no ajorraba guardias ni golpis. Tampocu abora los ajorra. Peru entri los ciudadanos bien adomaos, el ejemplu son los de la porra y la pistola, no los que salvan vidas.

Y salió l'asuntu de Cataluña, y angunu salió a ispidir cumu valientis a los que a otru día estaban saltando incima de la genti colos pies juntos y jorrastrándolo polas escaleras abaju agarráu del pelu. El primer sitiu ondi vi que ispidían de aquél arti a la pulicía jue Málaga. Esa Málaga que ama los unijormis, y que ama a la Legión.

Los criúcos enfermos treminalis de Málaga y las sús familias ya lo estarán notando

Los patriotas votan. Votarin a unos pulíticos que se pasan la vida entri banderas y unijormis. Y esos pulíticos dijerin que la patria pidi dineru n'armas, gastu militar. Y que hai que subili el sueldu a las juerzas armaas, y que hai que quitalo de la sanidá y de la asistencia social. La salú pública no se puei caltener, es un luju. Una sociedá cumu es dibíu tien menos hespitalis y mas cuartelis. Los criúcos enfermos treminalis de Málaga y las sús familias ya lo estarán notando. Y mientras lis allega la muerti, en tal de tené-la atinción de sicólogos especializaos y presonal sanitariu, ricibin la visita de los legionarios pa que lis cantin Soy el novio de la Muerte, mi más leal compañera. Asina se van jaciendo a la idea de que la vida es dura, masque l'añidíu de que amás de dura, la suya va a ser curta, eso si lo tienin de maginar ellos solos. Si los criúcos son patriotas, entregarán la vida y dejarán de ser un gastu pa una sociedá patriótica que debi caltener las pistolas y porras en perfeutu estáu de rivista, no tantu los hespitalis, y eso desigi quitar gastu de lo unu pa gastar eno otru. Habrán muertu pola patria, y tul mundu contentu. No van a dejali a la Legión en isclusiva el isjuerzu de murir tolos días polos demás, los críos tamién arriman el hombral y comparcian el honor de murir patrióticu.

Masque paeza raru, quisi pensar, a la final de lo suyu gastan, y paecin contentos.

Estaba enquivocáu, porque en tal de gastar de lo suyu, toa esta vijanera de legionarios enfermeros y de pacientis patriotas treminalis sal del prisupuestu del Estáu. Gastan de lo de toos. Cumu vijanera, féu, cumu zarzuela, malu, y cumu rialidá, vergonzosu. Ni pa vistu ni pa contáu.

La sanidá sigún Millán Astray
Comentarios