jueves. 25.04.2024

Quin lei la prensa y crei que piensa

Los pulíticos que renegaban de ARCA, los piriudistas que renegaban de ARCA y los empresarios que renegaban de ARCA, abora son mas verdis que ARCA, EAC, Greenpeace y Greta Thumberg enjuntu, están mas a la contra del cambéu climáticu que naidi, y mas ispuestos que nunca a que jagamos un gran sacrificiu pol Mediu Ambienti.

Mugu y hojascu Mugu y hojascu

Aminudu se puei veé-l Casu Watergate cumu ejemplu del binificiu social que la prensa tien, ijirciendo un control social del abusu del Poder al treviés de la enformación que el pueblu ricibi. La prensa es apresentaa entonz cumu una jarramienta única al sirviciu'l pueblu.

A caa güelta veo mas lejos que la prensa puea golver a ser eso.

Quin diprindió bien la lición del Casu Watergate jue el Poder.

Pinto'l casu de los eólicos u del Ladrillazu: N'un primer pasu, los empresarios que pagan las campañas son quinis ya tienin dicidíu lo que va a pasar col tarrentoriu y qué y qué no va a ser lo que ajirmi el supuestu progresu. Eso ya es pior que cualisquier Casu Watergate. Faltan piriudistas, culunistas y medios pa que el públicu lo sepa.

El desarrollu de Cantabria -por dicir un llamatu- nu jue obra de dingún plan estratégicu pensáu acordi a los tiempos

El Ladrillazu preparando el terrenu: Enos tiempos enos que vinía por castigu el dineru d'Europa el "desarrollu" de Cantabria se basó n'aprovechá-l acaicimientu de la ganairía cumu seutor que caltinía a milis de casas por tul tarrentoriu, pa treminar tresformándolu en minoritariu, favuriciendo a las empresas lecheras a costa de dejar ensin pan a la mucha genti que vivía de abajar cuatru ollas a la carretera. Esta parti del procesu nu salía ena prensa, porque la Cunsijiría de Ganairía se acupaba de sacar mucha publicidá de los toros que compraba pa amijorá-la ganairía (con vistas a endustrializalo dejando a la mayuría de la genti tiráu de caminu). A los que quedaban bregando con ganáu n'un monti a caa güelta mas lejanu gracias a las nuevas carreteras y a los sementalis caros, los contentaban con nuticias cumu el dineru que la Cunsijiría pagaba por lobu muertu, que eran 25.000 pesetas de las del añu 85, creo qué. Y asina, ganaeru ritiráu arronti, lobu matáu arronti, y cola distraición cumu zurriría, cunvirtierin la ganairía n'asuntu de cuatru manos, cuatru manos manutiaas polas lecheras. Nu anduvierin mui watergatiegos los medios de cumunicación aquel día, y se conoz que los articulistas andaban visitando a la prima de Tanzania.

El Ladrillazu col terrenu desapojáu: Al concentrá-la ganairía en cuatru manos manutiaas la genti que diba quedando a la urilla'l caminu jue vindiendo los terrenos, que ya estaban abonaos con unos tratos que ajidían a cuchu, entri costrutoris pagacampañas y pulíticos güelvifavoris. Dingún milagru jue que la Marina, típicu contornu de casiríu isláu y prau de vacas, que enjamás nicisitó muchu anchu de carretera, juera, y mas lo del salienti, el principal ujitivu pa jacer carreteronas en vista del tránsitu que asperaban. De la Marina tresmerana ca Vizcaya too es cunvirtíu nel cuartón de Bilbáu. Col preciu de la vivienda subíu polas nubis en vista de vendelo a preciu vascu, los naturalis de La Marina se tienin de golver cara drentu por no poder vivir junta la mar, y surdi un sigundu ladrillazu pa que comprin casa quinis ajuyerin de la costa y quinis ajuyerin primeru de los pueblos altos, siguiendo el caminu que bían cugíu desprimeru las vacas que tuvierin de vender. El desarrollu de Cantabria -por dicir un llamatu- nu jue obra de dingún plan estratégicu pensáu acordi a los tiempos; jue una suma empruvisaa de la cubicia d'empresas lecheras y costrutoras, con unos pulíticos con gana de medrar a lo zorru tamién sobraos de cubicia. De too esto la prensa tampocu sacó naa, y en dellos casos pricuró callá-las frutunas que bían amachambráu dellos acaldis y pulíticos a los que el sueldu solu, masque juera altu, tampocu acanzaba pa tener semejanti patrimoniu. Ellos se acuparin de mandali mucha publicidá a la prensa comprando espacios u páginas enteras, y la prensa colaboró jaciendo del muestru particular Watergate caciqui un relatu de normalidá democráticu, asina que frutu del sú trebaju enos años del Ladrillazu, la genti tien ena cabeza que lo mas malu de tou esi procesu jue ARCA, por denuncialu.

A última hora, lo de los mulinos es otru Ladrillazu nondi lo únicu que falta son los ladrillos

Demientras, la prensa sacaba suplementos imobiliarios ponderando la espansión del seutor y la sú cuntribución a la güena marcha de Cantabria.

Colos eólicos, quin andi finu puei veer que pasa abora lo mesmu. Plantar un mulinu desigi muchu trasiegu de palas y camionis abriendo pistas, otru igual de camionis llevando piezas, y otru mas de varciar milis de metros cúbicos de hormigón pa asujetá-l pie de caa mulinu. Los pulíticos que renegaban de ARCA, los piriudistas que renegaban de ARCA y los empresarios que renegaban de ARCA, abora son mas verdis que ARCA, EAC, Greenpeace y Greta Thumberg enjuntu, están mas a la contra del cambéu climáticu que naidi, y mas ispuestos que nunca a que jagamos un gran sacrificiu pol Mediu Ambienti: nós sacrificamos la tierra y ellos llevan los réitos siguiendo justu el mesmu prucidimientu que tanta suerti lis dió col Ladrillazu. A última hora, lo de los mulinos es otru Ladrillazu nondi lo únicu que falta son los ladrillos.

Jaciendo mimoria mos vien el tiempu nel que los pulíticos sacarin el sú plan energéticu pintáu de verdi y lu anunciarin en letra grandonu en páginas enteras de piriódicu, que cuestan lo suyu. La inirgía eólicu era protagunista. Tamién lu sacarin n'una rivista pal públicu que desplicaba el plan de gobernanza. El prólogu, que unu biera asperáu que juera cosa pa un pulíticu, lu iscribió el caporal del piriódicu mas liíu daquella, cosa que me susprindió muchu porque paicía que el cuartu poder mandara mas que los otros tres. Lo que dicía era que aquél plan estaba bien peru que bía quedáu  floju. Asina que la propia prensa era quin pidía mas menéu, y unu debi maginar que menéu con anuncios a dobli página y un suplementu de cuandu en cuandu anunciando planis energéticos, ferias de la custrución, y desarrullismu a trisca, too ello bien pagáu.

Veo que no andamos faltos de prensa, ni de piriudistas, ni de culunistas. Peru tamién veo que cuandu hablan y critican cosas cumu "la burbuja inmobiliaria" u "el rey emérito" siempri es cuandu las cosas nu llevan remediu. Echo en falta que la prensa biera criticáu el Ladrillazu nel tiempu´l Ladrillazu, y lamento que n'esti momentu nu critiqui el Mulinazu, que nu critiqui el caciquismu estitucional, las trampas a la lei que jacin los promotoris, el tráficu de terrenu del cumún pa las grandis empresas energéticas, el privisibli pagu de favoris colocando a pulíticos en esas mesma empresas, el relaju y la vista gordu colos istudios de impautu ambiental, y tantas cosas que están pasando.

Un Watergate es poca cosa acomparáu con esti panorama, y tuviendo tantu upinaor cualificáu y atentu pa hablar de lo divinu y de lo humanu, iscunfío de que la prensa paeza estar jugando a la gallina ciega. Por un regular, paez mas ser parti del problema que no de la sulución.

Quin lei la prensa y crei que piensa
Comentarios