viernes. 29.03.2024

El mijor mundu pusibli

Pa vinir de genti que sabemos que pisaba escaju escalzu un día sí y otru tamién, estamos ena gloria, masque reconozamos pocu lo primeru y desageremos muchu lo últimu.

Torlavega, La Ciudá'l Dólar Torlavega, La Ciudá'l Dólar

Porque molo bían dichu, porque molo bían ripitíu, porque duendos molo bíamos ripitíu entri nós, vivíamos nel mijor de los mundos pusiblis. Y vivimos. Amén.

Jaz años andaba trebajando n'una casa y l'amu la obra, que bía istudiáu colos jisuítas, sulía sacar conversación atentu de la pulítica. Sulía dicir "Yo escucho mucho la SER, y...". Yo me apercataba de que era una manera de saltasi el dicir que era socialista, que eran daquella los que llevaban el gubiernu (no los que mandaban, que eso es mui distintu, y ésos se mi jaz que son los que eran), y que la conversación se juera a treminar de súpitu. El casu que mi di cuenta que cuandu li dicía que daqui cosa se tinía d'amijorar en tal u cual sintíu, la sú sunrisa daba en paecé-la cara que unu pon cuandu se jurtiga. Lo que lu jurtigaba n'aquél casu era mentá-la pusibilidá de que el mundu pudiera ser amijoráu un pocu mas entá. Y dimpués d'aquellas vecis, ví esi jurtigatu refleju ena cara de genti de tolas ideas, que por un general se paez bastanti por lejanu que se crea. Lo de vivir nel mijor mundu pusibli es una fe mui acérrimu, masque nu lo quiera paecer.

No estamos tan lejos de aquella genti que jaz cincu siglos agachaba la vista cuandu vinía la gentona de turnu

No estamos tan lejos de aquella genti que jaz cincu siglos agachaba la vista cuandu vinía la gentona de turnu, y que nel fondu sintía amiración y urgullu de que cualisquier malnacíu col poder bastanti se biera dináu a lo amirar con despreciu, "Él, Él pasó por aquí, y mos amiró, mui bien vistíu, con un anillu de oru"... Entá es una fiesta grandi en Laredu celebrar eso mesmu a cuenta de Carlos V, aquél emperaor del que los míos con mucha sombra y ensin dingún respetu vasallu sulían comentar que cugió una pulgazón guapa en Treceño y que pasando por Cabezón navegó...pol Ríu Mierderu...

Los tataranietos de los tataranietos de los tataranietos que jacían por ser güenos vasallos hui se vein ramaleaos a otra clas distinta de vasallaji, dando el votu cumu quin paga un diezmu. La letra de la lei reza cumu que la igualdá rigi, peru la postración mental sigui, malaspenas disimuláu.

Un pocu mas acá nel tiempu: las 'quintanas' que aminudu alcontramos dandoli llamatu a muchos sitios, se llamaban asina porque quin las llevaba dibía de pagá-la quinta parti de la prudución cumu impuestu. Del diezmu a la quintana; lo que medró la renta medró l'impuestu.

El diezmu se acabó, por suerti. Ya no estamos ena Edá Media. Y la quintana, tamién. Abora la genti tien mas dineru; por eso en tal de diezmu u quintana enos impuestos pagamos un terciu. Empenzamos a trebajar el lunis, y ya estándose bien el miérculis, damos en ganar pa pagá-las deudas y de pasu comer miñuelos de lo que sobra de estazá-l pollu, pasta, arroz, y tranchetis de lo que sobra de jacé-l quesu, pa comelo en gallufucas jechas de lo que sobra de golvé-los panucios duros a la fábrica, que lo güelvi a reamasar y lo pasa cincu minutos pol jornu. Asina ena cuasipanairía del supermercáu, un aselariáu disfrazáu de panaeru ti lo da calienti y trisconu y vas a casa cumu si llevaras pan de verdá ricién ajornáu.

Pa vinir de genti que sabemos que pisaba escaju escalzu un día sí y otru tamién, estamos ena gloria, masque reconozamos pocu lo primeru y desageremos muchu lo últimu.

Cumu lo que mos queda de pagar impuestos, deudas y cumistrajos, molo gastamos en astramos la desistencia de cusucias, cosos y cusucas, el sintimientu de ser propietariu de tantu mos jaz sintimos cumu Carlos V amirando por cima l'hombral al pueblu esgalicháu, masque en verdá el muéstru progresu sea cumu el de quin pasó de andar escalzu polos escajos a navegar penando picatos de pulgas pol Ríu Mierderu, que un día infilíz ataparin y otru menos infiliz dejarin apercolláu cumu cantarillón de inflas capitaliegas.

En dos días de cunfinamientu veemos que no tenemos cuartos pa aguantar drentu casa cualisquier imprivistu

Enjotaos pol sistema al treviés de la tilivisión, ubidicimos. El mijor de los sistemas pusiblis. Istudias u te preparas pa un uficiu, te acolocas y ganas pa una casa y un cochi. mijor un cochón. Si te ponis malu, tienis sanidá de baldi u de pagu. Si tienis críos, tienis estrución públicu de baldi u priváu de pagu. Es tiempu de comprar vivienda, pa que nu infríi la culumía de l'estáu. Es tiempu de comprar cochi, pa que la endustria prosperi y haiga riqueza. Es tiempu d'invirtir en tal u cual cosa, peru invierta abora, ya, pola prosperidá del estáu y el capital.

Y arrisulta que sigún estaba, cayó jasta estorregase. La prosperidá, lo mesmu que subi pal estáu y el capital, ti cai incima. Y la culpa la llevas tú, que ubidiciendo, carculesti mal y mitisti a la boca mas de lo que pudías masticar. Que paez que entri toos los espertos y sabios pa echá-las cuentas y el dineru que cobraban nu juerin pa lo evitar ni pa ber vístulo desprimeru.

Y encontoo, llevando por inercia colos deos las cuentas del rosariu social, siguimos rezando pa nós la letanía: "...Vivo nel mijor mundu pusibli. Amén. Vivo nel mijor mundu pusibli. Amén...".

Allega un virus iscunucíu pa la cencia, y nel intirín que ha de pasar entri que iscubran la vacuna y sea de acesu cumún, el mijor de los mundos pusiblis se estorrega cumu paicía que nu juera a pasar enjamás; quin pasa pola suerti de tener trebaju nu es a pasar un cunfinamientu ena primovera y otru nel tardíu. Demasiáu estrechu. Jasta la hustiliría, gremiu maestru en contratos de abusu, que debi millonis en horas estras a los sús trebajaoris, medraa por cuenta´l agotamientu ensin pagu del empleáu, se manifiesta pola calli amontaa enos sús cochonis de primer clas, bandera en ristri, cúmu no. Jasta ellos, tienin de salir a la calli cuandu el terrenu'l juturu mollea cumu mugu de lama y nu se barrunta pasu firmi dingunu nel caminu. Vien un andanciu nuevu con un virus iscunucíu, y el mijor de los mundos pusiblis se vien al suelu con un sapazu que retingla pol mundu enteru. Tanta propiedá, tantu cacharru pusiíu, tantu retratu enas redis socialis luciendo una vida acomodáu, y en dos días de cunfinamientu veemos que no tenemos cuartos pa aguantar drentu casa cualisquier imprivistu. Ni nós ni el sistema. El virus molo pinta bien claru.

Peru sigún paez, se trata de veer cualisquier cosa con tal de no veelo, de no veeli a esti giganti los pies de barru. N'esti casu, lo últimu que van a dicir los medios es que jaz falta ajirmá-la sanidá, gastar en mas espitalis, equipamientu, projesionalis y laboratorios; eso lo últimu, y eso nel casu estremu de que a anguna güelta, los amos del mijor de los mundos pusiblis quieran acejar dejando de privatizá-lo que salvan del recorti. Del terciu de los sueldos que arramplan los impuestos nu pinta que vaiga a salir esa clas de midías, no.

Y cumu queremos convencemos a juerza de ripitímolo, de que vivimos nel mijor de los mundos pusiblis vamos a dicir cualisquier clas de cuentu, a echali la culpa a una manu iscura que mos quier istruír, las farmacéuticas, el 5G, u el siguienti pasu, una manu iscura que quier istruír España, la del gubiernu, la de Venezuela u la de la China Cumunista. Vivimos nel mijor de los mundos y nel mijor de los sistemas, y si falla es por culpa de los cumunistas y los paísis que siempri mos tuvierin invidia. Amén.

El mijor mundu pusibli
Comentarios