miércoles. 24.04.2024

Mercáu y vítimas

Hebo un momentu nel que a una güelta caí ena cantidá de tiendas de decoración que había nel mí pueblu enos años aquellos enos que la crisis no era tan juerti; poca pocu toas las casas diban siendo agencias de viaji, con estatuas de Budas, cajucas en maera de teca, imanis con estampas de capitalis del mundu esticaos enas neveras, cartelis con arrascacielos niuyurquinos, cajas de galletas con soldaos de la Guardia Rial Británica, mázcaras africanas..

Paisaji européu del siglu XXI
Paisaji européu del siglu XXI

"Cuandu los ricos si jacin la guerra son los probis quinis muerin", quedo dichu pa la Hestoria.

Abora sabemos, dibíamos sabelo polo menos, que cuandu los ricos dicidin ya dan arti pa que sea la genti probi la que lo pagui.
Nel siglu XXI la guerra es un asuntu del Mercáu, que vela polos interesis del Mercáu. El patriutismu que cunduz a las guerras es un prudutu del Mercáu. La enformación es un asuntu del Mercáu. La calidá de los gubiernos, ya se diga que son democracias u no, es un asuntu del Mercáu. Los derechos humanos se aministran sigún comién u no al Mercáu. Los demás derechos, tamién. La upinión públicu es prudutu del Mercáu. En too esto, quin planea, carcula, dicidi y da el pasu es el Mercáu, conformi al sú interés, y lo demás es secundariu.

Cuandu istuvi en Méjico viendo cúmu ajuncionaba mucha genti allí, intindí la guerra de Chiapas; la parti mas indígina de aquella manu de América es un tarrentoriu vacíu pal Mercáu. No puei jacer a la genti cunsumir de lo que ofrez ni trebajar eno que ofrez, porque se arreglan colo suyu. Y no puei quitalis la tierra con un negociu porque aquella genti quier mas la tierra que las misiriucas que les biera dau aquel negociu. Y por eso, tampocu puei acudir al pulíticu del pueblu con un maletu llenu de billetis, porque aquel pulíticu no lu quier a costa de engañar a la sú genti. Al Mercáu en tal casu sólu li queda la guerra, porque lo que hai allá lo quier.

Enos Estaos Auníos de América levantarin una paré ena raya de Mejico pa regulá-l Mercáu. El Mercáu nicisita genti de juera, peru no tantu cumu lo que quier pasar allí, mijor tené-lo justu pa malbaratá-los sueldos. Y mijor que no tengan los mesmos derechos, porque entonz habría que golver a dar un sueldu enforma a tul mundu y no biera sirvíu too lo que bían jechu primeru. N'Europa se trata de tirá-la piedra iscundiendo mijor la manu, asina que en tal de pareona de cementu, lo que se tien es una valla letrificaa visibli y aluegu trés la "Primovera árabi" y dellas operacionis mas callanducu y a campanos tapaos, otra barrera invisibli peru con muchu mas piligru que ajunciona a juerza de turturas, esforzamientu y maltratu pa que la genti que ajuyi de la guerra y la jambri si tenga de pensar muchu atrevese a vinir cara Europa. La Europa que va pol mundu luciendo derechos es la que cuida con dineru y diplomacia de que estén ausentis enos paísis junta la raya.

Quinis tenemos la frutuna de vivir ena parti privilegiaa del mundu tenemos de defendemos de que otra genti venga porque, cumu se oyi aminudu pola calli

Hebo un momentu nel que a una güelta caí ena cantidá de tiendas de decoración que había nel mí pueblu enos años aquellos enos que la crisis no era tan juerti; poca pocu toas las casas diban siendo agencias de viaji, con estatuas de Budas, cajucas en maera de teca, imanis con estampas de capitalis del mundu esticaos enas neveras, cartelis con arrascacielos niuyurquinos, cajas de galletas con soldaos de la Guardia Rial Británica, mázcaras africanas...Cosmupalitismu de lucir en casa, el privilegiu ocidental de pasá-las rayas ensin piligru de ser masacráu, gracias a que la otra genti no puei pasalas caracá. Quinis tenemos la frutuna de vivir ena parti privilegiaa del mundu tenemos de defendemos de que otra genti venga porque, cumu se oyi aminudu pola calli, "aquí no puede haber para todos los que entran"; quin habla asina no lo jaz -masque no lo diga claru- atentu a bienis (que eso vien muchu de los mesmos paísis que aquella genti), sino a susidios, porque desisti mucha genti européu susidiáu, y muchu ensin susidiu tan disiquiera. Que se quedin allá jaciendo mázcaras y estatuas de Buda, y que dejin entrar a los que jagan justu falta pa que las lichugas del Ejido estén ena balda del supermercáu el lunis a primer hora de la mañana.
Somos euro-peos que van mas altu que el culu.

Guerras tenemos la una n'Ucrania. Y se conoz que las otras no las tiníamos, mesmu las de las urillas del sur y esti nel Miditerrániu, que mos cuegin bien cerca. Y otras allí u mas lejos de las que ajuyi la genti a lo que Europa acierra el pasu, tamién por eso mui prósimas. Peru ésas no son Europa, masque Europa sea un cuntinenti invisibli si se amira ensin las gafas del racismu.

Si damos por válidu que Europa es un cuntinenti -pasando por altu que es cuntinuu con Asia- lo ciertu es que es mui chicu acomparáu con Asia u África, los cuntinentis vicinos. Tien angunos menos habitantis que África y muchísimu menos que Asia. Lo muéstru es cunsumir lo que otru sitiu pruduz, n'una sociedá avejentáu que esplota por una miseria a las de los paísis probis col aquél de que lis da trebaju, igual que los negreros del Ejido jacin cola genti africanu.

Los medios de prensa tratarin la guerra n'Ucrania cumu el mijor de los departamentos de propaganda de la OTAN

Los medios de prensa tratarin la guerra n'Ucrania cumu el mijor de los departamentos de propaganda de la OTAN. Cunsiguierin que la de Ucrania juera "la muéstra" guerra, dijendo que allí eran genti rubiu de ojos azulis cumu nós, europeos, dejando caer que Rusia no lo es. Y eso cuandu entá no asentó el suelu de los Balcanis de los bombardeos de la OTAN con "juéu amigu" de los yanquis ena sú mayuría, que home, si no son europeos, polo menos tienin muchos presidentis y pulíticos rubios y de ojos azulis.

Mos pasa cumu al presonaji de Rambo, que acaba dijendo que aquella es la sú guerra. Y cuntribuímos a ella cola comodidá del istilu européu: pagando mas pol gas, abora americanu y pola luz que tien detrás capital árabi; y cumu somos sirvientis del mercáu, tamién cuntribuímos al istilu del tercer mundu, dejándomos estalar los mulinos enos montis abora acupaos por decretu de guerra polas energéticas.

Quín está ganando a manos llenas con esta guerra? La consecuencia negativa de la guerra del Mercáu n'Ucrania es el pagu con sangri y vidas en Ucrania y en Rusia. Probis muriendo y matando. Y n'Europa se paga lo primeru nel ricibu de la luz y del gas. Lo sigundu lo pagamos pagando el tributu del monti, la biodiversidá y la rinuncia al poder del pueblu, dejando que pulíticos ensin iscuplu se pongan de ruíllas delanti de las energéticas y den lo que no es suyu. Un negociu de ricos que pagamos de distintas formas nós, la genti de abaju.

 
 

Mercáu y vítimas
Comentarios