miércoles. 24.04.2024

Maltrataoris y cómplicis

Es famosa frasi de los maltrataoris julgaos por asesinatu aquella de "La maté porque era mía".

Maliserba fluricía Maliserba fluricía

Los maltrataoris, cuandu se vein condenaos, suelin dicir que matarin u mediu matarin a la mujer porque la quirían.

Asina ucurri tamién con esa clas de maltrataoris del tarrentoriu y del paisanaji que se tienin públicamenti por eficaces gestores  de la cosa pública. Pa ellos, es suyu, porque cumu suyu lu manejan.

Es famosa frasi de los maltrataoris julgaos por asesinatu aquella de "La maté porque era mía". Eso sinifica que el hombri crei tener una razón cumprinsibli pa cualquiera. Siendo suya, normal que jaga lo que quiera, nordá? Tul mundu, crei él, tien de sintise un pocu cómplici al uír semejanti razonamientu.

Debemos tratar con un mínimu de respetu y cariñu a la tierra que pisamos

Los maltrataoris pulíticos de paisanaji y tarrentoriu se sintin tamién autorizaos pa matalu ensin trabas. Y ciertu es que jasta daqui puntu es verdá que por aición, por umisión, u quiciabis por una mui afinaa manera de resultar socialmenti brutu, el pueblu auturiza cualisquier estrobu; dellas vecis lu auturiza dejándolo a prau cumu asuntu ajenu, y otras muchas sinti que sí que es cosa suya peru pa da-la chapuza a valer.

Pienso que un pueblu -toos ellos-, si quier mirase al espeju cola cabeza alta no debi ser cómplici de dingún estrobu. Debemos tratar con un mínimu de respetu y cariñu a la tierra que pisamos, cumu parti de la responsabilidá que tenemos ena parti'l planeta que mos toca vivir y que tien la parti d'hestoria que tocó vivir a los que mos dejarin un sitiu n'esti mundu. Creo que no dibía seli tan facil a un pulíticu pensar que puei jacé-lo que quiera con un paisaji porque lu crei suyu, y sobritoo, que por muchu que quisiera pensalo, el pueblu no dibía dejar jacer y desjacer las cosas a los pulíticos d'esa manera.

Y tamién pienso que tenemos angún consejeru que está batirizu cumu gata n'heneru, deseando ponese guapu pa dejar un ramucu de floris a la puerta -quín sabi si giratoria- d'Iberdrola, y pa eso quier contar col urgullu mas tochu de los cántabros y cola idea mas tocha de lo que es ecológicu. Y no, Cantabria no es suya y no la puein matar, no la debin matar, y menos por encargu de las elétricas, masque quiera jacelo a cordal ajita, licitación ajita, y ruea de prensa ajita.

Maltrataoris y cómplicis
Comentarios