viernes. 19.04.2024

Lo que España merez

El pueblu que lambi el culu de toos los poderis por veer si a anguna güelta cai un curruscu de pan, el pueblu que se quier consolar viendo que a un vicinu li va pior, y aparta la vista pa hablar de cúmu quedó tal u cual iquipu u dipurtista, merez un gubiernu acordi cola sú miseria.

Páramu castellanu
Páramu castellanu

Leo enas nuticias que el muéstru prisidintucu autocómicu pondera muchu al rei d'España mientras que está mui susprindíu y disgustáu col padri. Paez mintira que unu que se pondera tantu pola tilivisión dijendo lo que pasa y lo que va a pasar a caa ratu en pulítica esté tan cegaratu con un presonaji del que tul mundu tien de sobra habláu y uíu dicir cosas pocu dinas d'una presona a la que la lei española curió de poner cumu enviolabli. Diría que a esta güelta el siervu puei al listucu, porque llevasi la deceición tampocu tien muchu méritu cuandu el eméritu sal jospáu cara Muriría dejando a los juecis que ya no pudían amirar ca las nubis por mas tiempu. Y si el muéstru prisidintucu tien lo suyu de listucu, de siervu tien el dobli. Es mas, too lo que tien de listu lo emplea en no paecer siervu y en que siendo siervos mos creamos listucos los demás.

Cuandu el siervu mayor de Cantabria habla de lo güenu y preparáu que es el rei español abora, es tan siervu que se alegra de que a esta güelta, en tal de rei malu mos toqui el rei güenu. Y a la prósima, a veer qué tal. Es custión de güena u mala suerti, y acetaremos con resinación cristianu y ubidiencia patrióticu lo que l'Altísimu tenga ispuestu pa nós. Amén.

España merez un rei tan miserabli cumu ella. U acasu jezo daqui méritu pa tener una cosa mijor?

Yo creo que el pueblu tien lo que merez. Si tien un aquél de abajá-la vista delanti'l siñuritu, delanti'l pulíticu, delanti l'empresariu, delanti'l cura y delanti de cualisquiera con dineru u títulu y li deja jacer al sú gustu estando a lo que gusti mandar, España merez un rei que robi, pulíticos que robin, empresarios que robin, y lo que jaga falta. Es lo que jezo cuandu las órdinis no dejaban votar y lo que vota y güelvi a votar cuandu votar es lo que intiendi cumu la nueva ordin, que no cumu la pusibilidá d'un ordin nuevu. El pueblu que lambi el culu de toos los poderis por veer si a anguna güelta cai un curruscu de pan, el pueblu que se quier consolar viendo que a un vicinu li va pior, y aparta la vista pa hablar de cúmu quedó tal u cual iquipu u dipurtista, merez un gubiernu acordi cola sú miseria.

Si el pueblu n'España crei que está de suerti por tener un rei preparáu y no unu que atropi too lo que puea a campanos tapaos u a cara iscubierta si a manu vien, está pidiendo reis, gobernantis y empresarios que arramplin con too ello. Lo pidi cola upinión cutiana y lo rublica col votu, gulviendo a iligir a los mesmos melenos de traji a toas las güeltas.

España merez un rei tan miserabli cumu ella. U acasu jezo daqui méritu pa tener una cosa mijor? Jue daqui vez ena Hestoria un moelu de limpieza y justicia? España se luz cortando la cabeza a los comuneros, mandando al Terciu a matar mineros, cunquistando col ejércitu una isluca a un pastor con cuatru cabras, muliendo ena raya a palos a los africanos que ajuyin de la muerti, espantando pirdicis ca la escopeta del siñuritu, alabando pola calli a una 'nobleza'que es Jara y Sedal en virsión pornu, gritando "A por ellos!" a la pulicía que ahier zurró y mañana zurrará la badana a los suyos, esparciendo mintiras pola Redi, quejándose de que los pulíticos arramplan y arramplando lo que puea en cuantas que tien ocasión, y cugiendo airis de somatén cuandu vienin mal daas. España se luz con eso, y no con justicia, dinidá u ejemplu. España, el latifundiu cinegéticu de suvinción agrariu con puticlub, ilesia y estadiu entri Europa y África, merez un rei ladrón, acordi al ispíritu que lleva siglos cultivando enos sús siervos.

Lo que España merez
Comentarios