miércoles. 24.04.2024

Llenas y manos llenas

No es la llena'l ríu, sino que angunu llenó las manos col negociu de custruír a caa güelta mas arrimáu al augua.

Hojascu trés la tormenta Hojascu trés la tormenta

El presidenti lu quier a usté tochu. La genti tochu ramalea muchu mijor.

Nuviembri trijo l'augua a esgaya y hebo llena enos ríos, anagándose las vegas enos vallis y las callis enos pueblos, casu de Vioñu u Ampueru.

El presidenti diz a la prensa estar mui pricupáu polas llenas, y con jambri de micrófonu echa la lengua a pacer col casu l'Ebro, dijendo que se sal del calci "pese a las grandes obras", y que es asuntu de la Confederación del Ebro, que enos ríos las confederacionis ponin multas si se toca el calci, y que se debi "limpiar" los calcis costantementi.

El presidenti quier una genti tochu, que quedi calláu al uír esto y si escasu, diga amén

Ciertu es que las confederacionis ponin multas, y mui a la española, no pocas vecis son duras col probi y blandas col ricu. Estando mal, no es lo mesmu que un vicinu jaga un moriu pa que'l regatu no vaiga llevando la tierra´l güertu, que una empresona cementera maneji la vega'l Besaya al sú antoju. Y pa remati, no es lo mesmu que la mesma Confederación que li pon una multona al vicinu y en comparanza una multuca a la empresona, por jacer un dañu al calci'l ríu, aluegu luza un pelu cumu lo que luz jaciendo l'atentáu que li ha jechu al Ríu Los Llaris, que da lástima y vergüenza a un tiempu.

El presidenti quier una genti tochu, que quedi calláu al uír esto y si escasu, diga amén. Porque cuandu diz "limpiar", habla de cortar árbulis cumu si los árbulis que siempri istuvierin a la urilla-l ríu tuvieran culpa de que suba el livel de l'augua, cumu si un árbul juera una represa de castoris. El casu es que los ríos, bien se vei en Campoo, no tienin llenas mas grandis ondi hai mas arbuláu porque entonz si Reinosa con cuatru arbulucos se anaga, La Joyanca con aquellos cajigalones biera síu un mar, llevando por lanti casas, cuadras, y too ello. No jaz falta ser mui listu pa veelo, peru si unu es tan tochu cumu quier el presidenti, quiciabis no arrepari n'ello.

L'asuntu es bastanti mas cincillu: l'Ebro cuandu pasa por Reinosa no atopa con un diqui vegetal d'árbulis que cortin u estrechin el calci; lo que alcuentra estrechando a caa güelta mas el sú caminu natural es un urbanismu de vista curta, que entri la puenti y el Campu Coloráu li ha cumíu las urillas pa cunvirtise n'una especi de muelli con paséu, terrazas, y jasta la clásica obra de Okuda, pa remati. Lo que se sal de madri es la ciudá acupando el ríu, no el ríu acupando la ciudá.

No es la llena'l ríu, sino que angunu llenó las manos col negociu de custruír a caa güelta mas arrimáu al augua. Peru el negociu de custruír da pa llenar de muchu dineru angunas manos que amás manejan mui bien a otros que acaban tratando de manejamos, y no es milagru entonz que el señor presidenti mos pinti un cuadru tan tochu cumu que por culpa de los árbulis el ríu crez mas de lo dibíu y anaga las callis.

No creo que el presidenti sea tan tochu, tochu remotu, sino que prifier que el pueblu sea tochu pa no poneli dinguna pega a los empresarios del cementu que aluegu ponin el dineru pa las campañas. La nueva "Ley del Suelo" va por esi mesmu caminu, regalali el país a los que pagan las campañas. Y si va pol mesmu caminu, el  plan es que se custruirá mas, y mas tamién nel espaciu que reclama de siempri el ríu. Y de pasar, habrá mas augua enas casas porque habrá mas casas nel augua. Y el presidenti se lamentará de no ber cortáu bastantis árbulis, y de no ber jechu mas obras nel ríu, obras pa que paeza que las obras de urbanizar estaban bien y que es el ríu el que está mal emplantilláu. Obras que jarán, tantu las unas cumu las otras, los empresarios que dierin dineru enas campañas.

Un conseju: No jaga casu al presidenti, que quier un pueblu tochu. Jaga casu de la genti que istudió Geografía, que hai bastanti, tien un discursu bien claru nel asuntu de las llenas, y tamién jaz declaracionis a la prensa.

Llenas y manos llenas
Comentarios