viernes. 19.04.2024

El tiestu, la jaula, el pisu

Vivimos en pisos de cementu de taztu lisu y fríu, desapartaos en espacios mas chicos, desaparaos unos de otros, con iscunfianza col vicinu, nondi la luz del día allega suplicando por joracos y rijindías.

mugu291118Cubilis ensin ánima pa animalis ensin ánimu | edc

Los Seris humanos ya sabemos que surdimos los últimos, enas llanas pocu arbulaas del trópicu africanu. Bastanti largos de vista, jechos pa andar derechu y achisbar a lo lejos. Manos hábilis pa manejar cosas, y un celebru con gana curiosa por jacer y por crear. Grupos de dellos, viviendo y colaborando enjuntu. La luz del trópicu atalambrando el contornu doci horas al día. El son era el de la sabana: pájaros y saltapraos, y l'únicu istruendu los truenos. Con esi puntu de partida, el Ser humanu se esparció por tul planeta. Y asina jue por espaciu de milis de años.

El truenu del progresu atrunilla el muéstru tiempu deajechu

Haguañu el Ser humanu, en nombri del Progresu, vivi a la contra de las cundicionis que lu vierin surdir ena Tierra. Mos hemos dejáu llevar por un sistema que mos tien presos, cumu rehenis de la lógica del dineru. Abrimos los ojos y no veemos la luz del sol. Tampocu ricibimos el sú calor cuandu sal. Pocos son entri nós, viviendo la mayuría en ciudais de cementu fríu y esfaltu, los que amiran lejos y puein aculumbrar un árbul. El són de los pájaros nu allega a los muéstros uíos. Y si istuvieran cerca pa uílos, el istruendu de cochis, motoris y paratos los tapez. El truenu del progresu atrunilla el muéstru tiempu deajechu. Se acabó l'espaciu anchu. Se acabó la luz del día. Se acabó el contornu. Se acabarin los árbulis y los pájaros.

Vivimos en pisos de cementu de taztu lisu y fríu, desapartaos en espacios mas chicos, desaparaos unos de otros, con iscunfianza col vicinu, nondi la luz del día allega suplicando por joracos y rijindías. Pasamos el tiempu, en tal de crear. No somos ya creaoris, sino espetaoris, públicu, televidentis. Pasamos el tiempu aparaos n'un asusiegu estabuláu forzosu que mos pon n'un estáu de nervios al que se añidi el ruíu que pruducimos. Jacemos una ripitición mecánica de desplazamientos y damos güeltas cumu animales atormentaos drentu d'una jaula. Vivimos entri casas-jaula, callis-jaula, trebajos-jaula, y un prójimu enjauláu, y el caminu jacia el juturu se ameja a una manga de ganáu.

Mos atrevemos a enjaular a los demás porque no mos atrevemos a ser libris

Y cumu no somos a rompé-la jaula ena que vivimos, matamos la soledá, la angustia y la murnia enjaulando cumu propiedá a las plantas y a los animalis con nós. Mos atrevemos a enjaular a los demás porque no mos atrevemos a ser libris. Los atormentamos a ellos y sacándolos de la naturaleza, pretendemos creer que la muéstra vida es mas natural. Nel sú secuestru queremos veé-la muéstra libertá. Dimpués de ber quitauli l'espaciu a la mayuría de las especiis de plantas y animalis de la Tierra, secuestramos a los que quedaban libris pa jacelos acompañantes forzosos ena muéstra particular tragedia, inventando otra pa ellos, dándolis la sú parti de tormentu cumu si eso escargara parti de la muéstra carga de humanu atormentáu. Tres el ésitu de Buscando a Nemo, los pejis payasu se sacarin del mar por milis, pa que los críos ocidentalis enamoraos pola pilícula tuvieran unu nel acuariu de casa; lo mesmu está pasando colas nuéticas que atestan jaulas jasta seli vindías a los críos encantaos con Harry Potter. L'últimu iscubrimientu son prisionis pruvisionalis marinas pa ballenas y dujinos, en cuenta de ser vindíos a acuarios y zoológicos. Presos pidiendo mas presos.

El mediu ambienti ni puei ser un sitiu al que se va de visita dimpués de jacesi unos cuantos kilómetros, ni una granja u viveru pa secuestrar lo que no si mató primeru. El mediu ambienti es lo que mos arrodea, y mijor jaríamos en dali facilidais pa cunvivir enjuntu dendi que abrimos la ventana u salimos a la calli, en tal de jacer una coleición de plantas y animalis presos en un tiestu y una jaula pa mal cunsuelu de seris humanos presos en un pisu.

El tiestu, la jaula, el pisu
Comentarios