jueves. 28.03.2024

El tiempu’l miéu

El tiempu'l miéu tien la lei de la sú parti; la Ley de Seguridad Ciudadana, mas cunucía pol llamatu de Ley Mordaza.

mugu280818Jelecha surdía del cementu aspru capitalinu | edc

Vivimos el tiempu de la pulicía. El telediariu diíca cuasi la metá l'espáciu a contamos lo tirriblis que son los dilincuentis, y los ésitos de la pulicía cugiéndolos. La enformación es una manera de aministrar el miéu cumu mal y la sugerencia costanti de la pulicía cumu remediu. Tolos días ricibimos la muéstra ración infirmiza de miéu junta la cucharaa de jarabi pulicial. El miéu cutianu se güelvi una manera de veé-l mundu pa la presona riducía a televidenti, que se vei multiplicaa enos sús semejantis y piensa que por eso lleva razón. N'esi moelu de ideas, el miéu es el cumbustibli necesariu, y la muestra vida queda de la manu del bomberu pirómanu que es el estáu pulicial.

Abora la pulicía es sexy y mui humana

La tilivisión del estáu se acupa por otru lau de metemos de cuntinu la cara humana de la pulicía en forma de seriis colas que sintise identificáu colos pulicías: El Comisario, Olmos y Robles, Servir y proteger. La difiriencia entri un tipu de guardia tilivisivu y otru cutianu vien a ser cumu la que hai entri el cini y la propaganda. Abora la pulicía es sexy y mui humana.

Angunos tenemos dificultais grandis pa identificamos cola pulicía porque juimos una trisca de vecis identificaos pola pulicía. Salía unu de la sú casa n'aquel Torlavega de los años 80, y era cruzase cola pulicía de cuntinu. La pulicía lu siguía a unu cola miráa. Por mui vicinu que unu juera, y a partir de daqui hora de la nochi, quedaba poca genti pola calli, la pulicia siguía amirando fiju y pidiendo carnés cumu si juera la primer vez, cumu si no supieran en asulutu con quín trataban. N'aquellas ocasionis, unu no se sintía ni sirvíu ni prutigíu. Cumu eran muchos pulicías viendo disiguíu las mesmas caras a diariu, el difícil creer que no cunucían a la genti jovin que viían y el sú hestorial. Cuadra mijor pensar que el mensaji era dejar claru que ellos mandaban, heredáu de aquél famosu "La calle es mía". Ni era sirvir, ni proteger.

El tiempu'l miéu tien la lei de la sú parti; la Ley de Seguridad Ciudadana, mas cunucía pol llamatu de Ley Mordaza. Una lei que nel tiempu'l miéu a quin li da siguranza es a la pulicía y a quin si la quita es al pueblu, que mijor biera llamause Ley de Impunidad Policial.

Toos aquellos sabios no dijeron enjamás naa de la crisis mundial que vinía

Cuandu aquellos tiempos de vacas gordas, la tilivisión sulia anunciar cada ciertu tiempu que en daqui lugar del mundu había un "congreso de sabios", sabios del Capital, dirigiendo los distinos de la Humanidá. Toos aquellos sabios no dijeron enjamás naa de la crisis mundial que vinía, cumu si entri toos ellos no bieran síu a veelo. Y la última vez que ascuchémos ena tilivisión aquello del congreso de sabios, lo que dijerin allí es que había que preparar la lei y a la pulicía pal malestar social que, abora sí, viían vinir.

Nunca se vió mas miéu que abora, y es el miéu cutianu al bancu, a la telefónica, a la compañía de la luz, al sirviciu  d'atinción al clienti, a la intrivista de trebaju, al encargáu, al patrón, al paru, al qué dirán, a la justicia, a la lei, a la pulicía, a no poder demostrar de cuntinu que se es filíz...

Y el remediu tósicu lu aministran tamién los medios de comunicación, que bien pudían bese llamáu miedos de comunicación: miéu al controlaor aeriu y al estibador cumu güilguistas serios, miéu al que vien en patera, miéu al manteru, miéu bien manejáu pa ulvidar un pocu el miéu cutianu a los que te acoran tolos días dendi despachos, cámaras y cumisarías. Curan unos mieos con otros.

El tiempu de la pulicía es a pesar de la propaganda el tiempu del miéu, no el de la tranquilidá.

Si esto no es el facismu, cuandu el facismu quiera vinir va a tené-l trebaju jechu.

El tiempu’l miéu
Comentarios