lunes. 27.06.2022

AVE!!

Si Corocotta juera la clas de líder cántabru que se vei abora, se quejaría tul ratu de lo que tienin autrigonis, caristios y várdulos, dijendo que Cantabria es muchu mas leal a la Pax Romana.

mugu051219Crónica visual del país | edc

Si Corocotta juera la clas de líder cántabru que se vei abora, biera ajorráusi mucha guerra. Jaría muchas visitas a Roma pa caeli bien a los habitantis de tul imperiu. Cumiría colos césaris y tribunos y contaría muchos casos de güelta. Daría discursos pa la sú genti pensando en cuántu li prestaría uílos a los romanos. Allegaría al senáu romanu y lo primeru que jaría siría besá-l estandarti romanu amirando de reguilón las visajis de sospresa y amiración de los que istuvieran viéndolu. Pasaría pola Galia y diría "Siempri he dichu que La Galia es cumu la mí sigunda casa"; de visita por Germania li diría a los germanos que Germania y Cantabria tienin muchu en cumún y que por eso se sinti un pocu germanu. Jaría visitas por tul imperiu cumu un auténticu romanu. Los cántabros li agraicirían muchu el belos puestu nel mapa (de Roma). Él biera estáu mui contentu de que Roma biera fijause en nós pa mos envadir, pidiéndolis una envasión al mesmu livel que enos demás tarrentorios del imperiu: "No pidimos mas, peru tampocu menos", y biera rogáu a los césaris cumu quin disigía. Pidiría una calzaa bien grandona pa allegar a caa pobláu, y una bien guapa pa allegar al Mons Vindius y tener allí una cabañuca ena que vendeli jatiruca a los turistas del imperiu. Se jaría famosu criticando a quinis li dieran problemas al imperiu, y pundría a Cantabria cumu sitiu agradabli pa los romanos. Prisumiría de tené-l mijor jierru pa jacer con ello las espaas del ejércitu romanu. Pa él, el latín moernu y cultu habría nacíu en Cantabria, y reclamaría una universidá pa enseñali latín a tul imperiu. Las sús reclamacionis a Roma sirían siempri una copia perfeuta de los planis de Roma pa Cantabria, y enjamás otra cosa. Se quejaría tul ratu de lo que tienin autrigonis, caristios y várdulos, dijendo que Cantabria es muchu mas leal a la Pax Romana. Visitaría Roma aminudu pa cunsiguir un circu, una muralla, una mina cumu enas Médulas, un arcu del triunfu, una ligión romana pa Cantabria sola, un coliséu, unas catacumbas. Pidiría a Roma que se llevara la maera, el jierru, la juerza de trebaju de la genti, que buscara oru por aquí.

Y diría que "Antes que cualisquier cosa pa Cantabria, quiero que el Imperiu sea sagráu. La unidá del Imperiu no se toca".

Peru claru, de ber síu asina, Cantabria no biera síu mentaa enos libros d'Hestoria. El caudillu cántabru moernu es una clas de criáu enseñáu por Roma, un tipu potrosu de gestor pulíticu del descasti y del fracasu, un mandáu que paez que quisiera reclamar al amu, y cuya misión es cunvirtí-los planis imperialis en demandas del sú pueblu.

Mos tocó esi tiempu nel que Corocotta es mas romanu que el mesmu César, y lo de ser cántabru un acidenti.

AVE!!
Comentarios