jueves. 28.03.2024

Atáu y bien atáu

Hui a Franco lu pasan pola derecha los mesmos que lu ponderan, y siría un disidenti, un perroflauta, pa ellos.

mugu071119Barriu probi ena capital de Dingunaparti | edc

No quiso Franco murise ensin dicir enantis que istuvieran tranquilos los suyos, que lo dejaba too atado y bien atado.

Las cosas pasarin poca pocu, no de súpitu, jasta hui.

Claru, que n'otru tiempu tinían a la otra manu d'Europa un inimigu al que igualar en pulítica de vivienda

De críu acudía a una iscuela que llamábamos "La Nacional" , y se conoz que semejanti llamatu era pa no cunfundila colas que llamábamos "Las Monjas" y "Los Curas", de pagu, que estaban nel mesmu pueblu, peru a las que acudían las crías y críos de las familias prisumías de Torlavega y los pueblos del contornu. Entri La Nacional y Las Monjas había dos barriucos de pisos arrisumíos en dos bloquis de pisucos caúnu. Se llamaban la "Colonia El Impulsor" y la "Colonia el Sol". N'una d'ellas vivían daquella los mís güelos paternos, que biendo viníu de Cabuérniga y Valdáliga, las dos caras del Escudu, y biendo viníu a trebajar, dibían ber síu trataos de paisanos en tal de "colonos", peru se vei que n'una colonia tan agustu del colonu cumu la muéstra comién disipar qué es ser colonu y qué no, trespintalo cumu al poder li pinti, pa que casi el relatu.  Era la época de Franco, y en tolos purtalis de las colonias estaba puestu el letreru col yugu y las flechas anunciando que aquello estaba prumuvíu pol Ministerio de la Vivienda. Es unu de los logros que ponderan en públicu quinis alaban a Franco. Claru, que n'otru tiempu tinían a la otra manu d'Europa un inimigu al que igualar en pulítica de vivienda.

Ya no hai inimigu al que igualar partallá de la raya. Hui toca capitalismu atal, capitalismu deajechu. Hui a Franco lu pasan pola derecha los mesmos que lu ponderan, y siría un disidenti, un perroflauta, pa ellos. El viaji del facismu carpetovetónicu de solisombra y ciertu proteicionismu social al moernu facismu neoliberal yanqui de winners y losers que lo llevan bien miricíu, tuvo la mesma dura que l'espáciu que tardó el prisidintucu popular en transitar de la traza de maquetu ligítimu a la de diretor de bancu disfrazáu del jovin dinámicu que enjamás li bieran dejáu ser. Abora adoran el facismu clásicu por un lau y añidin el Si es usted pobre, viva o muera calladito y olvídese del Estado. Los pisucos enos que mitierin a la genti obreru pol tiempu´l franquismu eran lo mínimu, peru el facismu neoliberal, bien vistíu, juvinil, dinámicu, cunsigui un mínimu igual a ceru.

Del latifundismu del terrenu al latifundismu comercial de las energéticas y las costrutoras

La Transición española mos lleva a otru tránsitu, que mos apresentan cumu linial, peru bien se vei que es reondu cumu un corru, y despaciucu, pasu a pasu, van acurriando al pueblu del ramal de los mansos, los duendos, y con ijaas de goma las unas, y legalis las otras. Naa de súpitu. Del azul al azul, mos llevarin a la mesma urilla de la que salimos, pasando en reondu por atrancos de otros coloris peru ensin rozá-la otra urilla. Lei tres lei, decretu tres decretu, telediariu tres telediariu, tirtulia tres tirtulia, discursu tres discursu... mas tuercas, mas gordas, mas pretas. Poca pocu. Del latifundismu del terrenu al latifundismu comercial de las energéticas y las costrutoras. Nuevos duminios cunviviendo colos viejos, los nuevos nombris del sistema alcontrarin el sú espaciu en pagu polos sús sirvicios.

Los unos y los otros, los que vinían contentos col facismu y los que se pintaban cumu alternativa a facismu, toos apretarin aquellas tuercas por mor de la razón d'Estáu, hablando de ciudadanía, de familia, de democracia, del Estáu de derechu.

Leis d'esceición cunvirtías en regla. Impunidá policial. Judicatura a la carta. Piriudistas dóberman. Un pueblu con ispíritu de somatén.

Hui se habla muchu del piligru de que alleguin los ultras al gubiernu del Estáu. Lo ciertu es que si allegaran al poder y quisieran gobernar al istilu facista tindrían ya ispuniblis deajechu las leis de la marcial democracia española pa ejercer de lo suyu agustu. Leis d'esceición cunvirtías en regla. Impunidá policial. Judicatura a la carta. Piriudistas dóberman. Un pueblu con ispíritu de somatén. La democracia d'esta capellanía castrensi a la que llaman España tien unas leis que mas que acerrali el pasu al facismu, li allanan el caminu. Naa d'esto jue de súpitu. Ochenta años de paz. Atáu y bien atáu.

Atáu y bien atáu
Comentarios