jueves. 28.03.2024

Akupas

Piedra y limu
Piedra y limu

Istuvi treinta años, que se diz luegu, entri akupas, en dellos sitios del reinu y tamién juera, en suelu de jurdición francesa y alemana.

Por espáciu d'esos años, en dingún sitiu vimos el miéu u el rechazu de los vicinos. Las "casas" akupas, que nunca eran casas ni dinguna clas d'idificiu que istuviera ajuncionando cumu vivienda, eran sitios bien vistos polos vicinos porque daban vida al sitiu ondi estaban. La genti akupa iscugía sitios vacíos y desdejaos que bieran acabáu caendo y jechos casaretonis, otros mas, n'aquellos enos barrios u pueblos. Cumu esos que se cain nel Cabildu d'Arriba, u los que se arrumban aidea en Torlavega u Laredu. Y a cuminiencia de la mafia empresarial y pulíticu del cementu, muchos mas van a dejase caer en metá'l cascu urbanu de dellos pueblos y ciudáis.

Hagüañu oyo aminudu a la genti pola calli con miéu de los akupas entrin ena sú casa y quedasi ensin vivienda. Sabin de los akupas lo que los medios de cumunicación y la publicidá comercial desvulgan, con un guión iscritu pola ultraderecha. Un guión que llama "okupa" a unu que se meti en casa ajenu a vivir, que es lo que la lei llama "Allanador de morada".

Son ganas de cunfundir a la genti, y muchas vecis, ganas de la genti de ser cunfundíu, mijor si primitin desatendé-los problemas gordos, y no es dinguna casolidá.

No es dinguna casolidá que ena época ena que trés beli dichu a la genti que había que comprar casas, que era el momentu d'invirtir, que si no la culumía se enfriaría y vindrían las vacas flacas, cunsiguierin que la genti pidiera emprestáu al bancu, y a una güelta que los de siempri bían ganáu too lo que pudierin, vierin que era hora de sacá-las manzanas del cestu y enfriarin la culumía pola juerza. La genti quedó atrapáu ena deuda col bancu y ensin trebaju. Y pa poneli remediu, el gubiernu del reinu li dió dineru a los bancos pa que salvaran la deuda, no a la genti pa que salvara la deuda colos bancos, que esa siguió y sigui. Bancos y Fondos Butri echando a la genti de la casa no por no querer pagá-la deuda, sino por no poder. Es una estafa del sistema a la genti cumu Dios pintó'l veranu, peru los medios tamién participan d'ella no contándola, u contando un cuentu distintu. Paez ser que con un sistema antigenti mos van a siguir apriviniendo de la genti antisistema.

La akupación es una idea social y pulítica, y por eso enas "casas" akupas que cunucí por espáciu de treinta años la genti entarajilaba fiestas y alcuentros col vicindariu y se llevaba siempri bien. Había una ena que no cunsiguían que entraran los vicinos masque se llevaban bien con ellos, y la razón era que el sitíu que bían akupáu era un cuartel abaldonáu ondi las juerzas del ordin y la lei bían dauli palos a vicinos de toas las casas. Nel desaloju de la akupa bilbaina del barriu Errekalde juerin los vicinos los que dierin la alarma de que vinían a desalojala, de madrugaa.

Hui ti dirá la prensa, y ti dirán las empresas d'alarmas, y ti dirá la ultraderecha, que tienis piligru de tener un allanamientu de moraa, peru cuidando de cunfundite llamándolu "okupación". Si tienis un allanamientu de moraa, l'allanaor jará lo que jacierin siempri, dendi muchu antis que desistiera la akupación y al contrariu que los akupas, que es entrar a la tú casa callanducu y ensin llamá-la atinción. Los akupas cuandu akupaban un sitiu, que nunca jué quitali la casa a dingunu, al pocu tiempu lo anunciaban, hablaban col vicindariu, y jacían visibli el símbolu de la akupación (un círculu pasáu por un rayu), porque la akupación tien un mensaji social y pulíticu col que se puei u no estar d'acuerdu, peru l'allanamientu de moraa ni lo tien, ni lo pretendi tener.

Que la ultraderecha tien de ricurrir a mintiras es clásicu, y nel casu de cunfundir a la genti llamando akupación al allanamientu de moraa tenemos un ejemplu nuevu. La verdá no lis val pa naa.

Abora, si el tú miéu es que venga angunu a la tú casa y te echi de ella, y a tul que jaga eso quieris llamali akupa, entonz los primeros akupas -con una estadística que no tien discusión dinguna- son los Bancos y los Fondos Butri que desajuician a la genti entá aquí y abora, dimpués de belo estafáu el sistema que trebaja pa ellos con espetativas de trebaju, ingresos y vivienda que sabían desprimeru que iban a romper tardi u trempanu. Y los que colaboran echando a esa genti estafáu de casa nel últimu momentu son dellos juecis, juerzas del ordin y ultradirichistas de empresas privaas, que nel colmu del pitorréu se llaman de "desokupación". Cosas y bromas del sistema antigenti.

Akupas
Comentarios