miércoles. 05.10.2022
La opinión de
Raúl Molleda

Raúl Molleda

Akupas

Istuvi treinta años, que se diz luegu, entri akupas, en dellos sitios del reinu y tamién juera, en suelu de jurdición francesa y...

Indo contentu al mataeru

El petroliu se acaba. Lo del cochi, lo de los avionis, lo de los barcos de turismu y los cargueros, y lo del esfaltu de la carretera, y tamién lo que calienta las calderas.

Moros y cristianos, ricos y probis

Hui cumu ahier y cumu anthier, el cuentu sigui siendu el mesmu: moros malos que quierin envadir a los españolis cristianos. Lo mesmu da que vengan a trebajar en puestos de trebaju que los españolis cristianos no quierin.

La cantina de la Legión

Lo nuevu es que la disquierda, mas u menos filosófica, mas u menos prática, tocó poder y allegó al gubiernu d'España cumu no lo bíeran privistu pocu primeru.

La comedia

La "feria de día" tien esas "casetas" prefabricaas que arriendan unas jechas de tabla de pinu enas ferias andaluzas. Se conoz que ya desistin empresas especializaas en arquilalas, y sería curiosu saber de óndi las train.

Mintir a la tú genti

La muchacha de ciudá que tien de trebajar de cajera n'un supermercáu descargando antis d'abrir, limpiando trés d'acerrar, llenando y acaldando baldas y fregando pasillos, ésa no tien espáciu pa protestar pol sú trebaju inviando vídios pola Redi.

Lo que España merez

El pueblu que lambi el culu de toos los poderis por veer si a anguna güelta cai un curruscu de pan, el pueblu que se quier consolar viendo que a un vicinu li va pior, y aparta la vista pa hablar de cúmu quedó tal u cual iquipu u dipurtista, merez un gubiernu acordi cola sú miseria.

Mala suerti

Pa merecer cumu es dibíu el ingresu de Cantabria cumu Pruvincia Andaluza de Ultratierra, tenemos de sacar pechu cola muéstra fiesta andaluza mas importanti: La Feria de Abril.

El sillón

Es normal que el lobu ataqui al ganáu a anguna güelta, y digo "a anguna güelta" porque si toos los lobos u toas las manaas de lobu matasin al ganáu toos lo días, ya bieran escastáulo jaz 30 años.

Dilliá'cá

Cuarenta años dimpués, tenemos que el cántabru goza de especial falta de respetu y proteición. Está pior que estaba. Dilliá'cá, en tal de progresar juimos caratrás.

Saber castellanu

El castellanu era Bien y el cántabru, montañés daquella, era Mal. Mal iscumienzu cumu pa acabar bien.

Castellanizar

Aprendé-l castellanu es una cosa, y que sea juerza de desterrar lo que se hablaba es otra.

Ulvíu pridichu

Cuasi tul mundu se jezo a la idea de que los mijoris pulíticos juerin los que traerin las carreteronas y los mijoris gubiernos los que traerin las autuvías.

Hestoria brevi del cántabru

La genti pudía bese puestu a la contra, peru lo ciertu es que se dejó asimilar, y la idea que que el cántabru es cosa pa tirar al esvarciaeru agarró enos naturalis del país.

Saber de pulítica

Ocidenti es un inventu yanqui cumu el chicli, y tien prupiedais amejaas, cumu la de ispurrise y encogese sigún a unu li apeteza.

Riluchura, pulítica y ubidiencia

Putin nunca jué la clas de hombri que venero, peru tampocu diría que está relochu; estoi siguru que mucha genti rusu lu está aplaudiendo, ensin razón.

Antañu

La cencia era sospechosu, y gracias al cristianismu se críia muchu mas ena magia. La magia cumu cosa del Demoniu, que de la parti de Dios estaban los milagros.

Cultura y "emprendimiento"

El remati es que la industria musical mos jaga cantar y bailar esa basura, que tan filicis mos jaz. Tenemos ya endustrializáu jasta el gustu, y agustu de los "emprendedores".

Vivi aprisa, mueri jovin, y jarás un guapu calabri

El trebaju esitosu que se da el reinu a la hora de forjar un patriutismu nacionalista se nota inclusu ena ligitimidá que li dan los republicanos, que dan por nefastu al rei peru bindicin la idea'l reinu.

Torlavega, l'agunía del buchinchi

Por anguna razón que desconozo, los purtuguesis tienin fama de prisumir muchu; lo ciertu es que los que llevo cunucíos son genti mui humildi.

Prioridais

Primeru, el Capital, dimpués el pulíticu, luegu el Ser humanu (que pruduz la lechi y que lo cunsumi), y ya l'ultimu las otras especiis.

Lo sembráu

Un hablar, tenemos un críu de Torlavega u Maliañu y una cría de La Cavada u de Iguña. Es navidá y nel cambéu d'añu hai 20º de...

Diálogu con matonis

Cuandu unu tien vista la "Modélica Transición Española", puei adelantar el moelu de la "Transición Energética". Sigún semejanti moelu, quinis ganaban primeru colo unu -que pasa a ser malu- ganan dimpués colo otru -que pasa a ser güenu-.

Somos un casu

Un escritor vizcainu que quiría saber de las custumbris de Cantabria entró al museu de La Vega de Pas, y prigunto si allí se hablaba "con la U"; mi contó que li arrispundierin que no, que allí no. Ya, ni los pasiegos.

Llenas y manos llenas

No es la llena'l ríu, sino que angunu llenó las manos col negociu de custruír a caa güelta mas arrimáu al augua.

De cántabru a raqueru

Los palabreros cántabros de moda andan a mediu caminu entri las palabras ligítimas peru pasaas pola cinsura castellana, y las del "Tocho cheli".

Palabritucas regionalucas

Nós, biendo pasáu tres siglos nel abrazu d'osu de Castilla la Vieja, tenemos mancáu l'urgullu y aminorgaa la concencia jasta'l puntu de tener achicaa la lengua en cuatru palabras.

De ilusión tamién se vivi

Lo que menos importa es jacer un istudiu un pocu seriu de las cargas que va a soportar aquella ridunduca en terrenu cuasi ganáu a la mar y arrudiaa de tráficu cuasi tul tiempu.

Talibanismu

Abora creo que la revulución, indo a menos, puei quedase en dali una torta bien daa a un abusón laboral, en tal de esperar a que los bolchiviquis den la ordin al ejércitu de asaltá-l Palaciu d'Hibiernu.

Veer al treviés

Los usureros tienin vía libri, y no sólu pa cobrar muchu mas de lo justu, sino pa, pinto'l casu, llenamos de mulinos el monti.