martes. 19.03.2024
La opinión de
Raúl Molleda

Raúl Molleda

La suciedá del discursu

Quin quemó Cabarga l'otru día se andará riendo de que pidan condenas mas gordas u que li llamin tirrurista. Cuandu allegui el tiempu de dali suelta al ganáu, lo soltará eno que quemó y que paza lo que puea.

Cosas del cántabru: guardá-la distancia

El castellanu no es de Cantabria. No puei selo cuandu se emplea pa acabar col cántabru, por muchu que digan y ripitan que es un estrumentu de cunvivencia.

Plan MDLM

Cantabria tien mas de la metá de los ahuntamientos en riesgu de quedase ensin genti. Asina que el apuesti del Estáu polos ahuntamientos, jechu aquí a juerza de cargasi poca pocu los vallis y otras estitucionis del país, no valió tampocu pa muchu.

Mercáu y vítimas

Hebo un momentu nel que a una güelta caí ena cantidá de tiendas de decoración que había nel mí pueblu enos años aquellos enos que la crisis no era tan juerti; poca pocu toas las casas diban siendo agencias de viaji, con estatuas de Budas, cajucas en maera de teca, imanis con estampas de capitalis del mundu esticaos enas neveras, cartelis con arrascacielos niuyurquinos, cajas de galletas con soldaos de la Guardia Rial Británica, mázcaras africanas..

Cosas del cántabru: degeneración

Un amigu dijo que el problema aquí era que la genti no tinía concencia lingüísticu. Cúmu no va a tener? Enos Madrilis tienin, y tantu, que aquí la genti ya pica n'hablar con deji madrileñu.

Ni tantu, ni tan dellu

El desastri nucliar de Chernobyl acuntició nel añu 1987. Cuatru años dimpués el desastri lu tuvo l'estáu soviéticu, probalmenti pola mesma razón que la central.

Vítimas del franquismu

Zona verdi «al ajillo» Dicin las vítimas del franquismu, entá rogando por que lis dejin enterrar dinamenti a los sús...

La pruvincia y un presidenti

Luz últimu La nuticia es la mesma a caa güelta que el partíu que lleva la enreosa bandera del regionalismu jaz un...

La otra, la mala

Cola Pampa tenemos en cumún los incendios, el problema de las especiis envasoras y los plumeros. Lo que pasa es que a ganáu ganan, y col plumeru no pierdin.

Cumunismu liberal

El mismo moelu d'estáu está siempri dando guerra, faltu de una perestroika tarrentorial que no tenga de tener -u mijor, de contener- a Cataluña y al País Vascu manu militari.

La Leyenda Rosa

Celebramos los pasiúcos de Carlos V cumu cosa que diz quínis somos y de qué estamos jechos y del cántabru no se sabi naa ena Cunsijiría de Cultura.

Trebaju

Trebaju vien del latín Tripalium, un tormentu que daban a los reos atándolos a tres palos.

Akupas

Piedra y limu Istuvi treinta años, que se diz luegu, entri akupas, en dellos sitios del reinu y tamién juera, en suelu de...

Indo contentu al mataeru

El petroliu se acaba. Lo del cochi, lo de los avionis, lo de los barcos de turismu y los cargueros, y lo del esfaltu de la carretera, y tamién lo que calienta las calderas.

Moros y cristianos, ricos y probis

Hui cumu ahier y cumu anthier, el cuentu sigui siendu el mesmu: moros malos que quierin envadir a los españolis cristianos. Lo mesmu da que vengan a trebajar en puestos de trebaju que los españolis cristianos no quierin.

La cantina de la Legión

Lo nuevu es que la disquierda, mas u menos filosófica, mas u menos prática, tocó poder y allegó al gubiernu d'España cumu no lo bíeran privistu pocu primeru.

La comedia

La "feria de día" tien esas "casetas" prefabricaas que arriendan unas jechas de tabla de pinu enas ferias andaluzas. Se conoz que ya desistin empresas especializaas en arquilalas, y sería curiosu saber de óndi las train.

Mintir a la tú genti

La muchacha de ciudá que tien de trebajar de cajera n'un supermercáu descargando antis d'abrir, limpiando trés d'acerrar, llenando y acaldando baldas y fregando pasillos, ésa no tien espáciu pa protestar pol sú trebaju inviando vídios pola Redi.

Lo que España merez

El pueblu que lambi el culu de toos los poderis por veer si a anguna güelta cai un curruscu de pan, el pueblu que se quier consolar viendo que a un vicinu li va pior, y aparta la vista pa hablar de cúmu quedó tal u cual iquipu u dipurtista, merez un gubiernu acordi cola sú miseria.

Mala suerti

Pa merecer cumu es dibíu el ingresu de Cantabria cumu Pruvincia Andaluza de Ultratierra, tenemos de sacar pechu cola muéstra fiesta andaluza mas importanti: La Feria de Abril.

El sillón

Es normal que el lobu ataqui al ganáu a anguna güelta, y digo "a anguna güelta" porque si toos los lobos u toas las manaas de lobu matasin al ganáu toos lo días, ya bieran escastáulo jaz 30 años.

Dilliá'cá

Cuarenta años dimpués, tenemos que el cántabru goza de especial falta de respetu y proteición. Está pior que estaba. Dilliá'cá, en tal de progresar juimos caratrás.

Saber castellanu

El castellanu era Bien y el cántabru, montañés daquella, era Mal. Mal iscumienzu cumu pa acabar bien.

Castellanizar

Aprendé-l castellanu es una cosa, y que sea juerza de desterrar lo que se hablaba es otra.

Ulvíu pridichu

Cuasi tul mundu se jezo a la idea de que los mijoris pulíticos juerin los que traerin las carreteronas y los mijoris gubiernos los que traerin las autuvías.

Hestoria brevi del cántabru

La genti pudía bese puestu a la contra, peru lo ciertu es que se dejó asimilar, y la idea que que el cántabru es cosa pa tirar al esvarciaeru agarró enos naturalis del país.

Saber de pulítica

Ocidenti es un inventu yanqui cumu el chicli, y tien prupiedais amejaas, cumu la de ispurrise y encogese sigún a unu li apeteza.

Riluchura, pulítica y ubidiencia

Putin nunca jué la clas de hombri que venero, peru tampocu diría que está relochu; estoi siguru que mucha genti rusu lu está aplaudiendo, ensin razón.

Antañu

La cencia era sospechosu, y gracias al cristianismu se críia muchu mas ena magia. La magia cumu cosa del Demoniu, que de la parti de Dios estaban los milagros.