viernes 21/1/22
La opinión de
Raúl Molleda

Raúl Molleda

Prioridais

Primeru, el Capital, dimpués el pulíticu, luegu el Ser humanu (que pruduz la lechi y que lo cunsumi), y ya l'ultimu las otras especiis.

Lo sembráu

Un hablar, tenemos un críu de Torlavega u Maliañu y una cría de La Cavada u de Iguña. Es navidá y nel cambéu d'añu hai 20º de...

Diálogu con matonis

Cuandu unu tien vista la "Modélica Transición Española", puei adelantar el moelu de la "Transición Energética". Sigún semejanti moelu, quinis ganaban primeru colo unu -que pasa a ser malu- ganan dimpués colo otru -que pasa a ser güenu-.

Somos un casu

Un escritor vizcainu que quiría saber de las custumbris de Cantabria entró al museu de La Vega de Pas, y prigunto si allí se hablaba "con la U"; mi contó que li arrispundierin que no, que allí no. Ya, ni los pasiegos.

Llenas y manos llenas

No es la llena'l ríu, sino que angunu llenó las manos col negociu de custruír a caa güelta mas arrimáu al augua.

De cántabru a raqueru

Los palabreros cántabros de moda andan a mediu caminu entri las palabras ligítimas peru pasaas pola cinsura castellana, y las del "Tocho cheli".

Palabritucas regionalucas

Nós, biendo pasáu tres siglos nel abrazu d'osu de Castilla la Vieja, tenemos mancáu l'urgullu y aminorgaa la concencia jasta'l puntu de tener achicaa la lengua en cuatru palabras.

De ilusión tamién se vivi

Lo que menos importa es jacer un istudiu un pocu seriu de las cargas que va a soportar aquella ridunduca en terrenu cuasi ganáu a la mar y arrudiaa de tráficu cuasi tul tiempu.

Talibanismu

Abora creo que la revulución, indo a menos, puei quedase en dali una torta bien daa a un abusón laboral, en tal de esperar a que los bolchiviquis den la ordin al ejércitu de asaltá-l Palaciu d'Hibiernu.

Veer al treviés

Los usureros tienin vía libri, y no sólu pa cobrar muchu mas de lo justu, sino pa, pinto'l casu, llenamos de mulinos el monti.

Hablar por no callar

Por anguna razón difícil de contar, puein dicir que un canti es "jondo", peru enjamás dirán que un joyu es jondu. Lo mesmu la razón la sabin bien las uvejas y tenga de pasar jartu tiempu pa que molo puean desplicar.

Dingún mundu a la vista

Hui vivimos otru tiempu, el de los que masan frutunas en pocu espáciu. Llevan una pulítica de tierra quemáu, y las cosas que surdin de la sú voluntá tienin por juerza poca dura.

Viva La Montaña

"Si La Montaña muere, España perdida es". Si? Pos buscá-La Montaña en Cantabria ya es cosa de arquiulugía, mientras que alcontrar España es mui facilísimu.

El jarru

Vivimos n'una tierra ondi los hosteleros cunviertin la calli n'una terracita, y programan tal cantidá de ferias d'abril (masque sea en metá'l veranu) que esto paez El Corral de La Pacheca.

A derechu

Quiciabis un día los pulíticos se soltaran un pocu el pelu y se dejaran de dicir mintirucas. Mijor mintironas, a cara perru.

Valor y miéu

Es propiu del neciu cunfundir valor con preciu. El Consejeru de Turismu neciu no es, peru cuandu "pone en valor" un sitiu es cumu si pudiéramos uí-la campanilla que suena cuandu la cajera acierra el cajón del dineru.

Cántabros sí, "pero reppetando"

Los pulíticos nunca quisierin veelo asina; lo primeru, li llamarin "Día de las Instituciones". Ya el llamatu barrunta la direición contraria, y en tal de ser el pueblu cántabru quin lleva al Estáu a que lu arreconoza, es el Estáu el que diz a una genti que tien que ser quin ya era, cumu si no lo supieran.

L'Escudu

El parqui eólicu toma el llamatu de otru parqui, ésti parqui natural, declaráu pa la conservación de la naturaleza, que se llama "ZEC Sierra del Escudo". ZEC sinifica "Zona de Especial Conservación". N'esta Cantabria venturaa, con pulíticos mercachiflis, eso es pusibli.

Cumu siempri

Es mas placenteru dicir eso que dicir que el Mercáu está apercollando jasta ajogar de too a los últimos ganaeros. Son maneras d'emplear el siempri.

Tres u cuatru programas, quiciabis mas

Los críos priguntan con un deji copiáu al de los críos que priguntan en seriis llenas de presonajis"canallitas" cumu La que se avecina, un programa que si es mas malu el demoniu dimiti

La Zuna

Caúnu tien las sús zunas, y España tien la suya. Y güenu, por un tiempu cumplió y guardó un pocu, malquebien, la apariencia democrática. Peru ya andaba echando en falta un pocu mas de verdi caqui, un pocu mas de bandera a toas horas.

Euros, bien dichu

La diversidá no cunsisti en salí-la genti de muchas razas retratáu nel cartel de Bennetton, lo mesmu que la primovera tampocu la marca el día que El Corte Inglés apresenta nel Mercáu la sú coleición de ropa pa la primovera.

Maneras mijoris de querer

Esti pueblu no merez la tierra que pisotea. Ni ella lu merez tampocu a él, porque li queda por riba, y porque no deja de ser curiosu que quien pisa esté a un livel mui por baju de la tierra que lu caltién.

La Guerra de las Banderas

Bandera contra los "nacionalistas". Bandera contra los rojos, con primisu del dijuntu Gustavo Bueno. Bandera contra los negros. Bandera contra la genti homosexual. Bandera contra tou cristu, peru auniendo, auniendo, auniendo.

Piezas

Intiendo que el Consejeru d'Industria se junti con una empresa eólica y busqui intindimientu. Lo que veo de difícil intindimientu es que otru consejeru, el de Mediu Ambienti, puea dicili a una empresa que jará too lo que quedi de la sú manu pa sacar adelanti unos parquis eólicos.

Gracias, Tontu/a

Te hablaremos de progresu, y a los empresarios lis diremos que trabajas baratu y que eris mansu/a. Te convenceremos de que otru/a mas apuráu/aa que tú puei quitati el puestu, por malu que sea, que ya es.

Desafíu

La Cunsijiria de Mediu Ambienti gasta dineru en programas de eso que llama "Educación Ambiental". Mos convenci a ti y a mí, dendi jaz años, pa que seamos respetuosos cola naturaleza. Yo creo que es mala maestra.

Poda "puvisional"

Torlavega cunsideró la idea de poner barcos turísticos nel ríu, maginái qué románticu navegar empar de l'autuvía y la fabricona. Entá arricuerdo cuandu l'ahuntamientu mitió las palas al ríu, acabando cola vida que allí había.

Desarrullismu, espoliu y pitorréu

El Desarrullismu es quin jezo -y quin jaz- que custruyeran la depuraora ena Güelta Ostrera y abora deban tirala y jacela n'otru sitiu que dingunu sabi ú está, porque dingún ahuntamientu quier ponela n'un terrenu firmi pensando que mas tardi u mas trempanu esi suelu será pa custruír chalés.

Berzas y velas; la carnaa y l'anzuelu

Lo que Revilla quier apresentar a Cantabria cumu lo mijor que li puei pasar es que se va  a acabá-l "déficit" y va a empezá-l "superávit" colas inirgías renovablis.