miércoles 14/4/21
La opinión de
Raúl Molleda
Raúl Molleda

Gracias, Tontu/a

Te hablaremos de progresu, y a los empresarios lis diremos que trabajas baratu y que eris mansu/a. Te convenceremos de que otru/a mas apuráu/aa que tú puei quitati el puestu, por malu que sea, que ya es.

Desafíu

La Cunsijiria de Mediu Ambienti gasta dineru en programas de eso que llama "Educación Ambiental". Mos convenci a ti y a mí, dendi jaz años, pa que seamos respetuosos cola naturaleza. Yo creo que es mala maestra.

Poda "puvisional"

Torlavega cunsideró la idea de poner barcos turísticos nel ríu, maginái qué románticu navegar empar de l'autuvía y la fabricona. Entá arricuerdo cuandu l'ahuntamientu mitió las palas al ríu, acabando cola vida que allí había.

Desarrullismu, espoliu y pitorréu

El Desarrullismu es quin jezo -y quin jaz- que custruyeran la depuraora ena Güelta Ostrera y abora deban tirala y jacela n'otru sitiu que dingunu sabi ú está, porque dingún ahuntamientu quier ponela n'un terrenu firmi pensando que mas tardi u mas trempanu esi suelu será pa custruír chalés.

Berzas y velas; la carnaa y l'anzuelu

Lo que Revilla quier apresentar a Cantabria cumu lo mijor que li puei pasar es que se va  a acabá-l "déficit" y va a empezá-l "superávit" colas inirgías renovablis.

A lo zorru

Los acaldis de la "Cantabria Infinita" que mas ardi del tardíu a la primovera, ellos tamién jacin la pulítica de la tierra quemáu. Que ardan los montis. Y que se vaiga la genti y se caigan las casas. Quin venga por tras, que arrei.

Cijar cumu quin adelanta

Si llega a ber síu un país mas llanu y placenteru pal esfaltu, Liébana tindría el juegu completu del progresu cántabru.

Aprivinimientu pulíticu cántabru

Las declaracionis de los responsablis pulíticos de Cantabria atentu del cambéu de proteición del Lobu, están tan lejos de lo que dicin los cintíficos cumu cerca, ena línia mas canónica, de las los escopeteros de la Universidad de la Tasca de Manolo.

Caza, saquéu, pesca, arrampli, lobu y votu rural

La Cunsijiría tien encomendáu por lei garantizá-la caza y la pesca tantu cumu proteger a las especiis. Peru puesta a lo jacer, es muchu mas dabli y cunsideráa colos que tieni la capacidá de votar.

Jueraparti

Paez mintira, u dibía paecelo, que tengamos gubiernu autonómicu y partíos pulíticos con dirigentis a los que paez que lis falta camisa pa tantu pechu cumu sacan, dijendo cuántu quierin a Cantabria y cuántu aluchan polo cántabru. Y yo mi prigunto qué es eso contra lo que hai que aluchar.

Valor supuestu

Que surdiera genti que de verdá se negaba a dir jue una cosa que el típicu Tiu Mierda viía ensoportabli. Los sús deseos eran de cárcil pa quinis mos negábamos, y no sólu la cárcil, sino de abusos tul tiempu de cárcil.

L'Asaltu

Las empresas asaltarin a la democracia y al poder jaz muchu tiempu, y la democracia y la upinión públicu son cunsicuencia d'esi asaltu.

Nacer mediu muertu y vivir pa lo cunfirmar

Se acabó el 2020 y dingunu lloró al dijuntu. Tul mundu quiso ispidilu cumu quin diz adiós a un mal. Peru l'asuntu tien un fallu: cuncibí-l mal cumu si tuviera una fecha de nacencia y otra de muerti.

Quin lei la prensa y crei que piensa

Los pulíticos que renegaban de ARCA, los piriudistas que renegaban de ARCA y los empresarios que renegaban de ARCA, abora son mas verdis que ARCA, EAC, Greenpeace y Greta Thumberg enjuntu, están mas a la contra del cambéu climáticu que naidi, y mas ispuestos que nunca a que jagamos un gran sacrificiu pol Mediu Ambienti.

Custión de superioridá

El PRC diz que suprimí-la idea Wirtiega de que el castellanu sea la única lengua vihicular ena nueva lei d'enseñanza nu es por una custión pedagógica sino resultáu de un asuntu "identitario".

Hormigoechea, Gravilla y Cubárcinu

En Cantabria tul mundu diz polos pueblos que es cambeá-l gubiernu de partíu, y ponese a cambeá-la plantilla de Cabárcinu los que allegan de nuevas. Y mucha genti cuandu está de cambeá-l gubiernu trata d'estar aláu del acaldi u pulíticu de turnu pa veer d'entrar a la plantilla.

"Me rebota"

Pos no, esta sentencia lis diz que la lei está pa cumplila, y si lo diz a ellos. Cambeá-la lei nu es cosa de dinguna sentencia, jacer que el sentenciáu la cumpla, sí.

Comelo a lo tontu

Puein tener un pocu mas de suerti y ser juncionarios a la española. Cobrar un sueldu maju y siguru al mes ensin tener que sudar ni dali desplicacionis a naidi. Y si eran malos pa istudiar, se puein colocar ena pulítica.

La estampa-naa

Conozo muchos, demasiaos sitios amejaos u parigualis a esta estampa, que paez del verbu 'estampanar'. En cualisquier sitiu unu vei de too, regüeltu, y a última hora nu vei naa. Paez que el progresu en tal de cunducí-l territoriu biera atropelláulu.

El mijor mundu pusibli

Pa vinir de genti que sabemos que pisaba escaju escalzu un día sí y otru tamién, estamos ena gloria, masque reconozamos pocu lo primeru y desageremos muchu lo últimu.

Una estrella

Tardíu A unas cuantas güeltas ya quisi contar puriquí que el tiempu -por iscribili un sujetu poéticu a la frasi- ha viníu a mos...

Andanducu

Asina unu puei dir andanducu, cumu jacía yo indo de críu a los recaos, u jacé-las cosas callanducu cumu jacin pulíticos y empresarios esa clas de tratu que muchas vecis acaban celebrando n'una especii de robla animal en cualisquier prustíbulu de madrugaa.

Karelia, el jugu y la sordera

Por espáciu de demasiáu tiempu, quinis desplicaban a la mayuría de la genti too lo que tien que veer colos animalis eran los cazaoris. Los cazaoris, que ya tienin entri ellos una fama bien ganaa de cumpitir a veer quín la diz mas gorda.

Vinierin del Espaciu esterior

Aquél rei tan contempláu polos alabanciosos del ahuntamientu y amiráu pola genti que atestaba el bulevar veno a mediaos de los 80. Abora anda n'un cumprumisu colos juecis porque paez que sólu col sueldu de "campechano" malaspenas li acanzaba.

Nuticias

El casu que, malquebien, el cántabru no marchó entá pol esvarciaeru de la modernidá que ramalea carondi la llevin. Se mos ucurri que dellas cosas merez la pena que no andin a dispensas de quin ramalei, y menos entá de quin pretendi llevamos del ramal.

El piligru muéstru de caa día

La juerza y númeru de los cumunistas hui son igualis u inclusu menos que si habláramos de los aficionaos a coleicionar sellos u a echar cometas al airi.

El corazón

Cumu pa querer jaz falta echali corazón, pensaba yo si no llevamos aquí demasiáu tiempu dejándomos toos ellos quitar un corazón de avillanu ligítimu pa dejamos tresplantar un marcapasos de goma deajechu.

Ni el perru ni la caseta

La monarquia española, si sirvió pa anguna cosa es pa siguir jaciendo tochu de remati al pueblu, cuntinuando la labor de los cuarenta años desprimeros y de tul tiempu d'esti imperiu viníu a menos, dendi la sú nacencia jasta hui.

Espetáculu vergonzosu

El gustu´l dumingueru es cosa enreosa de comprender; se trata de apreciar lo mijor pa jacer con ello lo pior, u dichu d'otra manera, tener mal gustu pa too, menos pal sitiu ondi jacer la dumingueraa.