viernes. 29.03.2024

Muchas caras pa unu solu

El guión que siguin es el mesmu, masque ena pilícula arrepresentin un papel distintu. No cambea naa, de cuatru en cuatru años.

Pas, montes entá ensin eólicos.

Dendi que Cantabria es una automomia pasarin dellos presidentis. Dellas caras arrepresentando a dellas siglas, y se supón que a dellas idiulugías, se supón tamién que inclusu contrarias.

Se puei dicir que hebo presidentis que pasarin callanducu pol puestu, a los que la genti cuasi ni arricuerda. Por embargu, los otros son genti mui sonáu, porque se daban -y se dan- a notar allá ondi remanicían. Caúnu cultivó la sú imagin, pindienti de los piriudistas y del jotógrafu. Los tuvimos con fama de formal, de guapu, de bebeor, de mujiriegu, de jaqui, de paisanu de pueblu, de bien vistíu, de zaragateru, de aficionáu a las vacas, de "campechano"...

Arreconozo que mi llama la atinción eso de ser "campechano", porque enjamás uí que un vicinu míu juera "campechano". Ser "campechano" está vedáu, pricisamenti, a la genti que tien las cualidáis "campechanas" que tul mundu diz, si no tien la que tul mundu calla: el poder de jaceli abajá-la cabeza a toos ellos. No puei ser "campechanu" el paisanu que vien a jaceti la rivisión de la caldera de casa, ni "campechana" la cajera que ti cobra la compra, ni tampocu lo puein ser el carteru, la camarera, el repartior, la ganaera, u el que cunduz l'autubús, por mui parcialis y llanos de tratu que sean. Pa cunsiderar "campechanu" a angunu, hai que tener desprimeru cunsideráu que tuviendo el derechu -social, estucionalizáu- si quier a tratate con despreciu u a amirate por cima l'hombral, el "campechanu" te trata normal, bien. "Campechanu" entonz, puei selo un rei, un presidenti, un banqueru, un multimillonariu, un marqués, u un coronel, peru tú y yo no, que no tenemos ni dineru ni pusición. Eso da idea de que por mucha democracia que paeza que mos haigan regaláu los que tinían el poder de regalar u negar tal cosa, entá tenemos las ruíllas ensin lavar, cubiertas del polvu de la reverencia.

Peru jueraparti de que caúnu d'estos responsablis pulíticos de lo que suceda en Cantabria y li suceda a la propia Cantabria se haigan deicáu a parecer cumu presonajis públicos, y jueraparti de que la genti que tien que votar lo crea pocu, muchu, u deajechu, paez que lo que jacin no es mui distintu. Quitando detallucos y asuntos enos que ponin muchu aquél, ena pulítica general la linia que tienin trazáa es por un igual con unos y con otros.

No conozo un plan de dinguna sigla pulítica de las que mos gubiernan pa salise de la empruvisación, unu que duri mas que cuatru años de gubiernu. No sabemos qué quierin, qué idea tienin de juturu. Sí sabemos lo distintu que diz ser el ún candidatu que l'otru, peru la pulítica, no tantu. Unu jaz un zoológicu, otru pinturrastea un faru. Unu allega al sillón y meti a los suyos a trebajar al zoológicu, l'otru tamién. L'unu jaz una carretera a un pueblu mediu muertu cumu quin diz  que con eso ya lu salvó difinitivu, y l'otru, igual. L'unu abaja d'un helicóteru y l'otru se subi a unas abarcas. L'unu es un correndón de baris? Pos l'otru lu es de rumirías. Los dos alampan por llevar asuntos de cementu y esfaltu. Los dos se sintin atacaos cuandu se mienta l'asuntu de la conservación del contornu natural. El guión que siguin es el mesmu, masque ena pilícula arrepresentin un papel distintu. No cambea naa, de cuatru en cuatru años.

Y demientras, entri discurriatu y discurriatu del gubiernu, hablaremos de lo muchu que desapara a esti candidatu d'aquel otru.

Asina que quiciabis veamos drentu d'unos años un nuevu presidenti. Juvinil y bien cumpuestu. Allegará a un pueblu mediu muertu abajándosi d'un helicóteru pinturrastiáu por Okuda y llevará  enos pies unas abarcas de culurinis jechas de pulímeru n'impresora 3D, diseñu Okuda. Será empalagosu colas mujeris y "campechano" colos hombris. Cantará "Santander, la Marinera" con deji aflamencáu y "Viento del Norte" con voz de becerru con sinusitis. Sunriendo a la cámara. Y cuandu marchi cara casa, La genti que saqui una carrera ena Universidá de Cantabria, tendrá arréu de jacé-la maleta. Los montis de tou Cantabria arderán pol tardíu. El terrenu se lo rifarán las costrutoras y las elétricas. Los proyeutos estrella serán discurriatos del istilu zoológicu, faru de culurinis, teleféricu, y "Territorio Soplao". El turismu estará orientáu al dumingueru que se meti n'un hutiluciu u casa rural y no se interesa ni polo rural ni polo natural, y puei pasá las vacacionis viendo dendi la ventana 50 eólicos, un plumeral, un montón d'idificios que no tienin que veer l'unu col otru, y no pasará naa, porque poemos vivir n'esta especii de homenaji autocómicu a Dinguna Parti, siempri que sea un pocu menos feu que Basauri u Santurce, y un pocu mas verdi que Estremera u Olmedilla de Alarcón, que es de ondi queremos que venga en veranu y semanasanta el jornal pal añu enteru. Eso no paez que vaya a cambear. Y demientras, entri discurriatu y discurriatu del gubiernu, hablaremos de lo muchu que desapara a esti candidatu d'aquel otru.
 

Muchas caras pa unu solu
Comentarios