sábado. 20.04.2024

Cunviti Negru

Pa cunvidamos a tí y a mí, pierdi las cundicionis de vida mínimas, y tamién pierdi jasta la mínima dinidá social cola que se debi cunsiderar a cualisquier presona.

Güertu de minifundiu Güertu de minifundiu

Traigo del supermercáu una ensaláa d'aquello que vien embolsáu. Cuesta euru y mediu. La planta ya vien iscugíu, cortáu y laváu, es namás echalo sigún está al pratu.

Jueraparti escogelo, cortalo y lavalo, n'esi euru y mediu aprusimáu está tamién pagáu el plantalo, regalo, poneli la tierra y l'abonu, atendelo el tiempu que creza, la bolsa de prásticu, y el traelo dendi Andalucía, que vien.

A esi preciu, bien puei unu pensar entonz que el viijucu lo da bien baratu

Con esi preciu pago polo menos a un agricultor, a un tresportista, y al supermercáu. Cunsidero que mesmu el tresportista cumu el supermercáu lo ganan con otras cosas jueraparti las lichugas, peru no sucedi lo mesmu col agricultor, creo qué.

Cuandu unu piensa nel agricultor, suel vinili a la menti la estampa del vieju escorreáu y canu, con callu enas manos, un pantalón de mahón y la camisuca arremangáa, y un galeru de paja ena cabeza apriviniéndolu de caer atalambráu su los rayos del sol. Y a esi preciu, bien puei unu pensar entonz que el viijucu lo da bien baratu. El viijucu es cumu si lu istuviera cuasi cunvidando a unu a comé-la ensaláa, a esi preciu tan baratu que lo vendi, supiendo que el tresportista y el supermercáu ya ganarin lo suyu.

El viejucu sólu vivi nel muéstru magín. Los agricultoris que jaz pocu andaban protestando escontra la subía de sueldu pa los agricultoris que sacó el gubiernu l'Estáu, son mas bien eso que abora llaman "emprendedores". Genti de jarsiúcu plancháu al hombral, pelu aceitosu y manucas finas ensin callu. Genti mui patrióticu, se conoz, que li planta banderas al trator cundu va de manifestación y es a poné-l "Cara al sol" de música de fondu.

Estos "emprendedores-agricultores" son la clas de genti que li da la mayuría de votos a la ultraderecha en El Ejido, Níjar y otros lugaris

Estos "emprendedores-agricultores" son la clas de genti que li da la mayuría de votos a la ultraderecha en El Ejido, Níjar y otros lugaris ondi estos agricultoris de manucas delicáas jacin negociu. Y ganan tou esi dineru a juerza de vendeli ensaláa a puntu pal pratu a mucha genti.

Se quejan de beli subíu por decretu el sueldu a la genti que está a jornal.

Vien el relator de la ONU y se espanta de las cundicionis de vida de aquella genti a la que los agricultoris de la bandiruca no quierin subí-l sueldu. Malvivin en chabolas jechas con jatera de los cultivos, ensin luz, augua ni saneamientu dingunu, n'un pobláu-esvarciaeru.

Si esa jarcia del traji limpiu tien a genti necesitáu pasándolo tan estrechu es porque tampocu quierin pagali un sueldu dinu a los sús paisanos. Ni a naidi. Quierin pagar lo mínimu y menos de lo justu. Son mas u menos ricos a juerza de que otru sea asulutamenti probi. De que muchos otros lo sean. Y entonz es cuandu lis comién tamién ser racistas, y tratar de jacer veer que si aquella genti vivi mal es porque es lo que merez y lo que lis gusta. Dicir que vivin cumu lo que son, pocu mas que animalis.

La raza es una escusa pa tratar cumu un negru al negru

La gracia está en que siendo tan patriotas, enjamás van a pagali mijor y a contratar a quinis cunsideran ligítimos compatriotas. A tantu no allegan. Es una patria custruña.

Y entonz, si el jefi de la empresa agrofacha lo gana tan placenteru, quín es quin me cunvida a una ensaláa tan barata? Quín pierdi de lo suyu pa que yo ajorri nel preciu?

Pierdi el negru. El negru que trebaja una trisca de horas cuciéndosi vivu pa golver mediu muertu a una chabola ensin augua ni luz ni retreti. Pa cunvidamos a tí y a mí, pierdi las cundicionis de vida mínimas, y tamién pierdi jasta la mínima dinidá social cola que se debi cunsiderar a cualisquier presona. Ési es quin mos cunvida y eso es colo que mos paga la cumida. La razón de que esté trebajando n'esas cundicionis es la gana de ser ricu del empresariu agrofacha a costa de lo que sea.

Y jasta ciertu puntu, tú y yo tamién somos negros pa él, y pa quinis se mos apresentan unas vecis cumu "agricultores" y la mayuría cumu "emprendedores". Asina mos piensan tratar si mos dejamos.

La raza es una escusa pa tratar cumu un negru al negru. Peru si a manu vien, mañana los "emprendedores" lo serán a juerza de tratate igual a tí. Eno social somos negros toos, mientras no seamos esplotaoris.

Cunviti Negru
Comentarios