sábado. 20.04.2024

Hoy hablaremos del vocabulario asociado a la casa. Continúamos con las lecciones de cántabro, dejando atrás los dialectos.

Hui parlaremos atentu al vocabulariu asociáu a la casa. Vamos a veer a mou de casu tres anuncios clasificaos d'internet. Onqui, dejará, son ficticios, mos sirvin d'ejerciciu pa leer en cántabru y deprender vocabulariu atentu de la casa y el su entornu.

Pisu n'arquiler

S’arquila pisu ena calli Garma númeru 17 a diez minutos de la Universidá y a quinci del centru de Sanander. Es una zona ajallaiza con supermercáu, parquis y güenas cumunicacionis (tien l’asubiaeru del bus arrimáu al estragal). El pisu tien 75m2 y son dos cuartos más cuartu de bañu, cucina, sala y un pequeñu trasteru. Toos dan cara la calli y la sala tien amás un correor ondi está’l tendal. El preciu son 500 euros al mes con augua y luz aparti.

Casa en venta

Se vendi casa tradicional tresmerana en Solórzanu. Tien dos pisos más soberáu. En total too ello suma 350m2. El tejáu está recién amañáu y tien teja nuevu. Tien una sala grandi con llar y chiminea, cucina ena planta baja con pila, grifu, nevera y jornu nuevos. Arriba hai cincu cuartos más el cuartu de bañu. Amás tien tres carros y mediu de patiu con árbulis, dellos castaños, un piescal, y una ancina. El preciu son175.000 euros negociablis.

Cuartu n'arquiler

S’arquila cuartu a estudianti. Es un pisu comparciáu con otras dos presonas, tamién estudiantis, polo que el pisu s’arquila de utubri al mes de praos. Las zonas cumunis son una sala grandi, la cucina, el bañu y un correor ondi está'l tendal pa la ropa. El preciu es 200 euros al mes. L’augua y la letricidá se pagan aparti.

Por últimu vamos a veer el sinificáu de daqui palabras sigún mos diz el dicionariu Riquirraqui publicáu por Alcuentru. 

Ajallaíza: agradabli y tranquila.

Asubiaeru:lugar ondi asubiase, nesti casu p'asperar al bus.

Estragal: espaciu a la entráa d'un edificiu que da pasu a la vivienda. (Portal)

Correor: Lugar alargáu ena fachaa de las casas arrodiau por tornos. (Balcón)

Soberáu: Cuartu u casa por riba d'un idificiu. (Desván o buhardilla)

Piescal: árbul frutal que da piescos. (Melocotonero)

Mes de praos: Sextu mes del añu. (junio)

La casa y el su vocabulariu
Comentarios