viernes. 19.04.2024

APUNTIS DE CÁNTABRU

Bienvenidos a Apuntes de Cántabro, un espacio en eldiariocantabria.es donde iremos publicando cada semana lecciones cortas para ir acercando esta modalidad lingüística a quien quiera aprenderla de la mano de la Asociación Alcuentru. Si deseas inscribirte y acceder a los vídeos de las clases, puedes hacerlo en https://alcuentru.org/cursos-a-distancia/.

Bienviníos a Apuntis de Cántabru, un espaciu en El Diario Cantabria ondi diremos publicando, caa semana, licionis curtucas de cántabru pa dir arrimando esta modalidá lingüística a quin quiera deprendela y gastala.

Nesta primer lición parlamos atentu a los saludos. Vamos a veelo con un casu:

ABAJANDO NEL ASCENSOR

TOÑU: Hola.
MARÍA: Güenos días. ¿Tu eris el vicinu nuevu, no?
TOÑU: Sí, ero Toñu, qué jue. Encantáu.
MARÍA. Bienviníu a la cumunidá, esti es un idificiu ajallaízu pa vivir. ¿Tu eris d’aquí?
TOÑU: Sí, güenu, ero nacíu de San Vicenti peru dendi jaz unos años vivo en Sanander.
MARÍA: Ah. ¿Pues ahier hebo trubón por allí no?
TOÑU: Si, si. Istuvo jarreando tol día y caían chispas peru por suerti aquí en Sanander namás morrinaba.
MARÍA: Si, se nota que ya estamos nel tardíu. Güenu, ya mos veemos. Jasta otra.
TOÑU: Si, jasta más veer.

DESPLICACIÓN

Pa saludar, Toñu: "hola", a lo que María contesta "güenos días" que tamién pudrían ser"güenas tardis". Si namás jueran a saludase por curtisía dirían "hole" que es lo que se diz cuandu nu tienis intención de aparate a parlar cola presona.  Dispués, pa priguntar cúmu está la otra presona, en cántabru dicimos: "¿Qué jue?".

D’otra manu, ajallaízu es un sitiu agradabli y tranquilu. Pa dicir cuál es el sitiu ondi nacisti se diz qu’eris nacíu de… En cuantu a la dispidía tamién pudrían ber dichu "dios" u "que ti pinti bien". Al respetivi del tiempu vos dejamos esta imagin ondi sal desplicáu con dibujos.

alcuentru tiempu

Apresentase
Comentarios