jueves. 25.04.2024

Una ricilla de cabras colabora nel caltinimientu de los espacios naturalis del ahuntamientu d'Astilleru nel contornu de Moreru, ondi desistin haguañu cuatru cercaos de ganáu. La utilización de ganáu cumu jarramienta de maneju y caltinimientu de la Redi ecoAstilleru XXI de Espacios Naturalis Municipalis se vien desarrollando dendi jaz una década, enformó l'Ahuntamientu n'un cumunicáu. Nel añu 2012, gracias al premiu de 50.000 euros cunsiguíu nel III Cuncursu de Proyeutos pal Incrementu de la Biodiversidá de La Redi de Gubiernos Localis +Biodiversidá -a la que pertenez Astilleru-, se acundicionarin dellos cercaos nel contornu de Moreru, n'una parti'l correor verdi entri los pulígonos de Moreru y Guarnizu, que juerin cidíos a vicinos del municipiu pala sú utilización cumu pación pal ganado. Haguañu, un vicinu de Astilleru, cuenta con una ricilla de 15 cabras enanas que realizan una labor "mui importanti" nel maneju de los herberos en zonas que han síu ojetu de restauración ambiental, evitando el desarrollu'l bardal enas zonas, especialmenti su los tindíos elétricos, y controlando la espansión de plantas desóticas envasoras, endicó la concejal de Mediu Ambienti, Marta Fernández.

A día d'hui desistin nel contornu de Moreru al pie de 12.000 metros cuadraos reservaos, que incluyin bebederos y asubiaeros, lo que ha primitíu la presencia n'estos espacios periurbanos de uvejas, cabras, burros y caballos. Fernández asiguró que el caltinimientu con ganáu favorez, amás, l'incrementu de la diversidá flurística de los praos, cuntribuyi al abonáu natural col escrementu y puei cunvirtirse n'una midía interesanti pala arrecuperación de razas de ganáu que están en riesgu de desaparición. El pastoréu urbanu se puei utilizar tamién, cumu nel casu d'Astilleru, pal control de plantas desóticas envasoras, la ridución del riesgu d'incendios u el control de la vegetación acuáticu n'humedalis urbanos.


Un rebaño de cabras colabora en el mantenimiento de los espacios naturales de Astillero

Un rebaño de cabras colabora en el mantenimiento de los espacios naturales del municipio de Astillero en el entorno de Morero, donde existen actualmente cuatro cercados de ganado. La utilización de ganado como herramienta de gestión y conservación de la Red ecoAstillero XXI de Espacios Naturales Municipales se viene desarrollando desde hace una década, ha informado el Ayuntamiento en un comunicado. En el año 2012, gracias al premio de 50.000 euros conseguido en III Concurso de Proyectos para el Incremento de la Biodiversidad de La Red de Gobiernos Locales +Biodiversidad -a la que pertenece Astillero-, se acondicionaron varios cercados en el entorno de Morero, en un sector del corredor verde entre los polígonos de Morero y Guarnizo, que han sido cedidos a vecinos del municipio para su utilización por parte de ganado. Actualmente, un vecino de Astillero, cuenta con un rebaño de 15 cabras enanas que realizan una labor "muy importante" en la gestión de los herbazales en zonas que han sido objeto de restauración ambiental, evitando el desarrollo del estrato arbustivo en las zonas, especialmente bajo los tendidos eléctricos, y controlando la proliferación de plantas exóticas invasoras, ha indicado la concejal de Medio Ambiente, Marta Fernández.

A fecha de hoy existen en el entorno de Morero unos 12.000 metros cuadrados reservados, que incluyen bebederos y refugios, lo que ha permitido la presencia en estos espacios periurbanos de ovejas, cabras, burros y caballos. "Esta infraestructura facilita lo que se denomina pastoreo urbano, una práctica que se está introduciendo en ciudades de todo el mundo, y que se basa en la utilización de ganado en las labores de mantenimiento y conservación de zonas verdes urbanas y periurbanas", ha explicado la edil. Fernández ha asegurado que el mantenimiento con ganado favorece, además, el incremento de la diversidad florística de los prados, contribuye al abonado natural con sus excrementos y puede convertirse en una medida interesante para la recuperación de razas de ganado que están en riesgo de desaparición. El pastoreo urbano se puede utilizar también, como en el caso de Astillero, para el control de plantas exóticas invasoras, la reducción del riesgo de incendios o el control de la vegetación acuática en humedales urbanos.

cabras2

Una ricilla de cabras colabora nel caltinimientu de los espacios naturalis del...
Comentarios