viernes. 19.04.2024

N'un yacimientu de Jordania se ha pruducíu el jallatu del suelu de cal pintáu mas antiguu'l mundu, y entri los investigaoris responsablis del mesmu se alcuentran cintíficos del EIIPC (Estitutu Internacional Investigacionis Prehestóricas de Cantabria) de la Universidá de Cantabria, sigún ha enformó hui lunis la propia estitución académica. “Se trata del jallatu, rialmenti esceicional, d'un suelu pintáu n'una cabaña oval que está fecháu al pie del 8.800 cal BC, es dicir, jaz unos 10.800 años. Es entonz el suelu de cal pintáu mas antiguu'l mundu”, desplicó el investigaor Luis César Teira, miembru del EIIPC.

Se trata d'unu de los resultaos del proyeutu nel yacimientu jordanu Kharaysin, iniciáu en 2014, que ha cunsistíu en cincu campañas ajita de escavación y nel que, amás del EIIPC, están ensembli el CSIC de Barcelona y la Universidá Puntificia de San Isteban de Salamanca. “Amás d'esti, si ha documentáu otru suelu tamién pintáu peru fecháu en momentos ligeramenti mas ricientis: enos inicios del otavu mileniu a.C.”, añidió Teira. Los suelos juerin restauraos y ajirmaos y haguañu si desponin nel Muséu Arqueológicu Nacional de Amán, la capital jordana.


Investigadores de la UC participan en el hallazgo del suelo de cal pintado más antiguo del mundo

En un yacimiento de Jordania se ha producido el hallazgo del suelo de cal pintado más antiguo del mundo, y entre los investigadores responsables del mismo se encuentran científicos del IIIPC (Instituto Internacional Investigaciones Prehistóricas de Cantabria) de la Universidad de Cantabria, según ha informado hoy lunes la propia institución académica. “Se trata del hallazgo, realmente excepcional, de un suelo pintado en una cabaña oval que está fechado en torno a 8.800 cal BC, es decir hace unos 10.800 años. Es, por tanto el suelo de cal pintado más antiguo del mundo”, ha explicado el investigador Luis César Teira, miembro del IIIPC.

Se trata de uno de los resultados del proyecto en el yacimiento jordano Kharaysin, iniciado en 2014, que ha consistido en cinco campañas sucesivas de excavación y en el que, además del IIIPC, están involucrados el CSIC de Barcelona y la Universidad Pontificia de San Esteban de Salamanca. “Además de este, se ha documentado otro suelo también pintado pero fechado en momentos ligeramente más recientes: en los inicios del octavo milenio a.C.”, ha añadido Teira. Los suelos han sido restaurados y consolidados y en la actualidad se exponen en el Museo Arqueológico Nacional de Amán, la capital jordana.

Investigaoris de la UC participan en el jallatu'l suelu de cal pintáu mas antiguu'l mundu
Comentarios